کاخ سفید: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم

کاخ سفید: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 04:37

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه با بیان اینکه صحبت درباره تشکیل کشور فلسطین بسیار جدی است، گفت که مذاکرات بر سر مبادله اسرا به رهبری قطر و مصر بسیار حساس است.

العالم - آمریکا

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق پیشنهادی برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی است.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید با بیان اینکه صحبت درباره تشکیل کشور فلسطین بسیار جدی است، توضیح داد: «این مسئله با دیدگاه ما درباره راهکار دو دولتی مطابقت دارد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در این‌باره اضافه کرد: «مذاکرات به رهبری قطر و مصر بسیار حساس است و ما در بررسی پاسخ حماس بسیار محتاط خواهیم بود».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره قطع کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه نیز گفت: «ما منتظر نتایج تحقیقات درباره اتهامات علیه آنروا هستیم».

کربی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند اهمیت کاری که آنروا انجام می‌دهد را انکار کند، افزود: «ادامه کمک مالی به آنروا، تصمیم مستقل هر کشوری است و ما همچنان به سازمان‌هایی مانند برنامه جهانی غذا کمک مالی می‌کنیم».

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که واشنگتن پاسخ جنبش حماس به چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اُسرا را دریافت کرده است.

مذاکره‌کنندگان صهیونیست، آمریکایی، مصری و قطری اخیرا در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیست نزد به توافق رسیدند. طرحی که وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

حماس با اشاره به اینکه پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، به این پیشنهاد پاسخ داده است، گفت: ما با این پیشنهاد برخورد مثبتی داریم؛ به نحوی که شامل آتش‌بس فراگیر و کامل و پایان بخشیدن به حمله به ملت ما باشد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها