در گفتگو با العالم مطرح شد؛

پیام مهم فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به کشورهای اسلامی

پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 22:52

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خواستار تشکیل یک نیروی اسلامی برای دفاع از امت مسلمان در برابر جنایات دشمن شد.

العالم - ایران

امیر دریادار علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا ما را به طور همه جانبه تحریم و مستشاران خود را از ایران منتقل کرد، بسیاری از سربازان و کادرهای ارتش فرار کرده بودند و جوانان ثابت قدم انقلابی هیچ امکاناتی نداشتند، اکثر خودروهای و تسلیحات ما ساخت آمریکا بود و نیاز به حضور مستشاران آمریکایی داشت، اما آنها رفتند لذا دست خالی و بی دفاع ماندیم، سپس جنگی 8 ساله را به ما تحمیل کردند.

تنگسیری اضافه کرد: در داخل کشور نیز درگیری جریان داشت، در خوزستان، کردستان و سایر مناطق کشور درگیری‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، اما با توکل به خدا ایستادگی کردیم و 8 سال جنگ را پشت سر گذاشتیم که ما را برای رویارویی های بعدی آماده کرد.

قبل از انقلاب اسلامی کاملا وابسته به آمریکا بودیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی بیشترین برد موشک های نیروی دریایی ایران را موشک های هارپون آمریکایی با 40 کیلومتر داشت و هیچ موشک و سلاحی در کشور تولید نمی شد و حتی گلوله در وزارت دفاع توسط مستشاران تولید می شد که کارخانه هایی را تحت مدیریت و نظارت خود تاسیس کرده بودند. در زمینه آموزش نیروی دریایی و سایر آموزش های تخصصی دیگر وابسته بودیم و چیزی نداشتیم، تا این که در زمان جنگ، ساخت سلاح را یاد گرفتیم و توپ 107 را در زمان جنگ ساختیم. سپس ساخت شناور و قایق را هم یاد گرفتیم در حالیکه قبل از انقلاب اسلامی همه اینها ساخت آمریکا بود، حتی قایق ها و کشتی های ماهیگیری که در شمال کشور فعالیت می کردند همگی آمریکایی بودند، ما کاملا وابسته به آمریکا بودیم و دست خالی بودیم.

وی تاکید کرد: از دوران دفاع مقدس با توکل به خدا گلوله های 60 و 81 میلیمتری را خودمان در زمان جنگ ساختیم، قبل از انقلاب اسلامی ایران ژاندارم منطقه شناخته می شد که بیشترین نیروی نظامی را در خود داشت، اما هر بار که ایران مورد حمله خارجی قرار می گرفت، بخش هایی از کشور از دست می رفت.

امیردریادار تنگسیری گفت: تمام شناورها، تجهیزات، دستگاه ها و سلاح ها در اختیار آمریکا بود و هر وقت می خواستند با یک دکمه آن را خاموش می کردند، تمام قدرت ایران در آن زمان در اختیار آمریکایی ها بود اما الان ما زمام قدرت را در دست داریم و آن را اینجا در جمهوری اسلامی می سازیم.

8 سال با دستان‌خالی در مقابل دشمن تا بن‌دندان مسلح ایستادگی کردیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: 8 سال با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردیم، مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند و فراموش نمی کنیم که در یک روز بیش از هزار شهروند در شهرستان اندیمشک شهید و مجروح شدند که حدود 350 نفر از آنها شهید بودند اما امروز به این مرحله رسیده ایم که هر چه به آن نیازمندیم را می سازیم.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت شناور آبی پس از دفاع مقدس و به رغم تحریم همه جانبه توانستیم سرعت شناورهای خود را افزایش دهیم. این سرعت ابتدا 31 گره دریایی در ساعت بود که به 55 گره و 75 گره، 90 گره و 110 گره افزایش یافت. ما حتی بر روی قایق های کوچک و شناورهایی که طول آنها از 6 تا 8 متر بیشتر نبود، موشک انداز نصب کردیم که در دنیا بی سابقه است به طوری که این موشک اکنون می تواند از قایق های عاشورا به طول 6 متر و با سرعت 55 گره، اهداف خود را از فاصله 30 کیلومتری هدف قرار دهد.

امیردریادار تنگسیری تصریح کرد: ما توانستیم موشک و شناور را در شرایط تحریم بسازیم، امروز بدنه قایق ها به جای فایبرگلاس از کربن است که در سرعت بالا مقاومت بیشتری دارد و امروز افتخار می کنیم که می توانیم بدنه های کربنی را در کشور بسازیم. همچنین توانستیم سرعت، وسعت و مقاومت شناورها را در دریا افزایش دهیم تا با سرعت بیشتری در دریا بجنگند و حجم آنها را نیز افزایش دادیم.

ما و کشورهای محور مقاومت اگر بخواهیم مستقل باشیم، باید روی پای خود بایستیم

وی گفت که همه این کارها اولاً با توکل به خدا انجام شد و ثانیاً باید به خودمان متکی باشیم، امروز کشورهای محور مقاومت به همین نتیجه رسیده اند، بیش از صد روز جنگ را در غزه قهرمان شاهدیم، مردم مظلوم آن زیر بمباران هستند و ده ها هزار نفر از جمله هزاران کودک شهید شده اند اما دنیا کاری انجام نداد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم از کشور و مردممان دفاع کنیم باید به خودمان متکی باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ضرب المثلی هست که می گوید: «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من»، ما و کشورهای محور مقاومت اگر بخواهیم مستقل باشیم، باید روی پای خود بایستیم در غیر این صورت دستمان در برابر استکبار بسته خواهد بود و این موضوعی است که خداوند به ما اجازه آن را نمی دهد. بنابراین این انگیزه عامل همه این دستاوردها بود تا به توانایی های خود اعتماد کنیم و رو به جلو حرکت کنیم، ما دستاوردهای بزرگی را محقق کردیم و امروز در کشورمان در سطوح مختلف نظامی، فناوری نانو، پزشکی و... شاهد آن هستیم. هر چه دشمن بیشتر ما را تهدید کند، انگیزه بیشتری برای پیشرفت بیشتر می شود. وقتی با کسی رقابت می کنید انگیزه دارید که از او جلو بزنید، وقتی دشمن ما را تهدید میکند این انگیزه ای است که هر روز پیشرفت کنیم و از او قوی تر شویم تا که بتوانیم از کشورمان دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی 45 سال است خود مورد ظلمی بزرگ قرار گرفته و همواره از مظلوم دفاع کرده است، گفت: «جمهوری اسلامی وزارت جنگ را به وزارت دفاع تبدیل کرده است زیرا به خاک هیچ کشوری طمع ندارد، اما نمی تواند به مسلمانی که کمک می خواهد، کمک نکند، از این رو ما همواره پیام صلح و دوستی را به کشورهای اسلامی ارسال کرده ایم، اما خارجی‌ها مانع این امر شده‌اند.»

امیر دریادار تنگسیری افزود: ما معتقدیم که باید از مظلوم و قبله اول مسلمانان که امروز تحت اشغال است، دفاع کنیم و همین انگیزه باعث می‌شود هر روز پیشرفت بیشتری داشته باشیم.»

این پیام ما به کشورهای اسلامی است!

وی ادامه داد: «پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران علیه هیچ یک از کشورهای اسلامی یا طرفی که تهدیدی برای ما نباشد و به ما حمله نکند، نیست بلکه ما از کشورهای اسلامی دفاع هم می‌کنیم. شهید حاج قاسم سلیمانی تمام زندگی خود را برای دفاع از مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن و فلسطین گذاشت. آیا ما جاه طلبی داشتیم؟ ما تنها حکومت بیگانگان، یهودیان و مسیحیان بر مسلمان از راه جنگ را رد می‌کنیم البته نه همه مسیحیان و یهودیان، چراکه در کشور ما نیز افراد مسیحی و یهودی وجود دارند؛ اما منظور ما کسی است که با ما می جنگد.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: « این طرفها، خون مسلمانان و همه کسانی که در فلسطین و در طی هشت سال در یمن به شهادت رسیدند، برایشان هیچ اهمیتی ندارد. چرا باید چنین اتفاقی بیافتد؟ جایز نیست مسلمان خون مسلمان دیگری را بریزد. این انگیزه ای دیگر برای ما برای پیشرفت به منظور مقابله با کفار و نه مسلمانان است. این پیام ماست اما رسانه‌های غربی اجازه نمی‌دهند این پیام به کشورهای اسلامی برسد.»

زمان وحدت مسلمانان فرا رسیده است

وی تصریح کرد: «الآن که مسلمانان مورد کشتار قرار می‌گیرند، زمان شکل‌گیری اتحاد است، اگر پیشتر این اتحاد را داشتیم، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس به خود اجازه نمی دادند که امروز با مردم فلسطین چنین کاری انجام دهند. اگر این مساله در یک کشور اروپایی رخ می‌داد همه در کنار هم به آن کمک می‌کردند همانطور که در قضیه اوکراین مشاهده کردید، اما مسلمانان امروز در معرض این جنایات هستند بدون اینکه کسی در کنار آنها بایستد.»

وی افزود: «اگر ما وحدت اسلامی و ارتشی که از کشورهای اسلامی دفاع کند، داشتیم دیگر آمریکا و دیگران نمی توانستند به این راحتی وارد کشورهای اسلامی شوند و به خود اجازه نمی دادند پس از به راه انداختن جنگ خونین، نفت سوریه را غارت کنند، ما به ائتلاف اسلامی و وحدت نیاز داریم، سالها بعد سخنان امروز جمهوری اسلامی و هدف از دعوت به وحدت را خواهند فهمید.

پیام ما به کشورهای مسلمان همسایه پیام صلح و دوستی است

امیردریادار تنگسیری ادامه داد: «پیام ما همیشه و به ویژه در زمان برگزاری رزمایش و مانور در خلیج فارس، پیام صلح و دوستی به کشورهای مسلمان همسایه و پیام مقابله با دشمنان بیگانه در این منطقه است؛ دشمنانی که برایشان مهم نیست در این منطقه قتل عام‌های زیادی رخ دهد، امروز اگر در خلیج فارس خون مسلمان اماراتی، ایرانی، بحرینی، عربستانی، عمانی و یا دیگر مسلمان‌های منطقه ریخته شود، برای آنها مهم نیست چون در جغرافیایی بازی می کنند که اگر از بین برود برایشان اهمیت ندارد.»

وی تاکید کرد: «این دشمنان ناوهای هواپیمابر خود را به مناطق بسته نمی برند؛ بلکه آنها را به چنین مناطقی می آورند و با این اقدام در واقع به عقل و خرد مردم مسلمان این منطقه توهین می کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید از نگاه آنها، ما و هیچ یک از همسایگانمان نمی‌توانیم در خلیج فارس حضور داشته باشیم و از این آب‌ها بهره ببریم، آنها تنها به فکر منافع و هوس‌هایشان هستند. هدف آنها غارت این منطقه است، مگر ترامپ رک و پوست کنده نگفت که شما مثل گاو شیرده هستید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه توضیح داد: «از آنجا که به نفت و گاز ما احتیاج دارند، نگاهشان به ما همچون گاو شیرده است و اگر امروز اینجا حضور دارند، به خاطر دفاع از منافع ما نیست، بلکه برای غارت اینجا هستند تا سلاح و کشتی‌های خود را به بازار عرضه کنند و بهترین بازار برای غربی‌ها همینجاست چون وقتی جنگ شروع می شود کشورها نیاز به سلاح و موشک پیدا می‌کنند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «اگر به وحدت بین مسلمانان رسیده بودیم پول خود را به جای سلاح، صرف بازسازی و آبادانی کشور و منطقه خود می کردیم، حال پرسش این است که اگر به آن مرحله می رسیدیم چه می شد؟ سرنوشت این غربی‌ها و درآمدشان چه می شد؟ زندگی آنها که برای ادامه حیات خود باید جنگ‌افروزی کنند چگونه ادامه می یافت؟»

پربیننده ترین خبرها