طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با 127 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 127 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 21 بهمن 1402 - 07:23

حملات رژیم اشغالگر به مناطق مختلف باریکه غزه و کرانه باختری درحالی امروز (شنبه) وارد 127 مین روز خود شده است که این رژیم در تازه ترین حملات جنایتکارانه خود 18 شهروند فلسطینی را در رفح غزه به خاک و خون کشید.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی بامداد امروز با هدف قرار دادن دو ساختمان در محله «النصر» واقع در «رفح» در جنوب غزه دست کم 18 شهروند فلسطینی را به شهادت رساند و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

در همین حال «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش دستور داده طرحی برای تخلیه جمعیت از رفح و همچنین نابود کردن چهار گردان باقی‌مانده حماس ارائه کند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، نتانیاهو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند، هیات حماس که برای مذاکره با طرف‌های مصری و قطری برای توقف جنگ غزه به مصر سفر کرده بود، قاهره را ترک کرده است.

خبرگزاری سما فلسطین به نقل از یک مقام حماس که نامش ذکر نشده، هیات حماس ساعاتی پیش قاهره را ترک کرده و منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی است.

به گفته این مقام، اختلافات داخلی کابینه رژیم صهیونیستی موجب شده تا موضعی واضح و روشن در مذاکرات قاهره اتخاذ نشود.
هیات حماس برای مذاکره با طرف‌های واسطه در قاهره برای بررسی موضع این جنبش پیرامون طرح نشست پاریس برای توقف جنگ غزه، آتش بس و تبادل اسرا به مصر سفر کرده بود.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست‌وهفتمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

20:39| حملات موشکی حزب الله به رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرد.

بنابر این گزارش، حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی "حدب عیتا" در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران اسرائیلی وارد کرده است. (جزییات بیشتر)

20:25| قسام دو تانک اسرائیلی را هدف قرار داد

نیروهای گردان‌های قسام دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب غرب محله الزیتون در شهر غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار دادند.

20:24| گزارش العالم از زندگی خانواده فلسطینی بر روی ویرانه های منزلشان

اعضای خانواده حاج ابوخلیل بعد از آن که منزل 5 طبقه شان در بمباران بیت لاهیا از سوی صهیونیست ها ویران شد، بار دیگر دور هم جمع شدند تا به همگان بگویند که هیچ کس نمی تواند وطن شان را از آنها بگیرد. (جزییات بیشتر)

19:00| شهرک نشینان صهیونیست موانع ایست بازرسی در کرانه باختری ایجاد کرده اند

شهرک نشینان صهیونیست با پوشیدن لباس نظامی در روستاها و شهرک های کرانه باختری با نصب موانع برای فلسطینیان به تهاجم خود شدت بخشیدند. (جزییات بیشتر)

18:47| عملیات جدید ضد صهیونیستی در کرانه باختری

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره اعلام کردند که یک نظامی صهیونیست در نزدیکی روستای «شبتین» در غرب «رام الله» در کرانه باختری فلسطین با خودرو زیر گرفته شد. (جزییات بیشتر)

فیلم

18:43| گزارش العالم از مخالفت رژیم صهیونیستی با همه ملاحظات حماس درباره تبادل اسرا

رژیم صهیونیستی به طرف های میانجی اعلام کرده که ضمن نپذیرفتن اغلب شرایط و نقطه نظرهای حماس، برای ازسرگیری مذاکرات براساس طرح پاریس برای آتش بس، آمادگی دارد. (جزییات بیشتر)

18:26| گزارش العالم؛ اگر صهیونیست ها به رفح حمله کنند حمام خون به راه می افتد

شماری از آواراگان فلسطینی ساکن اردوگاه البریج در گفت و گو با اسرا البحیصی خبرنگار شبکه خبری العالم در رفح غزه اظهار داشتند که به علت تهدیدات رژیم صهیونیستی قادر به بازگشت به منازل خود نیستند و در صورت اجرای عملیات ارتش اشغالگر صهیونیستی به این منطقه حمام خون راه خواهد افتاد. (جزییات بیشتر)

17:37| پژوهشگر عرب: اختلافات در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بالا گرفته است

معین مناع، نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اختلافات در داخل کابینه جنگی رژیم صهیونیستی از همان بدو تشکیل وجود داشته است و امروز به دلایل متعددی از جمله نارضایتی دولت آمریکا از سرسختی و لجاجت نتانیاهو که با شکست همراه شده است، بالا گرفته است. (جزییات بیشتر)

17:28| شمار شهدای فلسطینی از 28 هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی با احتساب شهدای جدید به 28 هزار و 68 نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به 67 هزار و 611 نفر رسیده است. (جزییات بیشتر)

17:10| رسانه عبری از عبارت «بمب اتمی» برای توصیف میزان ویرانی غزه استفاده کرد

روزنامه عبری «هاآرتص» با قیاس عکس های هوایی قبل و بعد از جنگ جاری در نوار غزه، میزان ویرانی های گسترده توسط ارتش اسرائیل را «شبیه به صحنه‌های پس از پرتاب بمب اتم» توصیف کرد که جنجال گسترده ای در داخل کابینه نتانیاهو برانگیخت. (جزییات بیشتر)

17:05| گزارش العالم از زخمی شدن 3 کارگر سوری در حمله صهیونیست ها به جنوب لبنان

حمله پهپادی صهیونیست ها به منزلی در منطقه الخیام در جنوب لبنان به زخمی شدن سه کارگر سوری که در زمین های کشاورزی اطراف این منزل مشغول کار بودند، منجر شد. (جزییات بیشتر)

16:53| خبرهای ضد و نقیض از شهادت فرزند اسماعیل هنیه در غزه

خبرهای تایید نشده از شهادت یکی از فرزندان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حکایت دارد. (جزییات بیشتر)

16:14| گزارش العالم از شدیدترین قتل عام فلسطینیان رفح در غزه

شهر رفح در غزه به دنبال جنایت جدید رژیم صهیونیستی شبی خونین را بر اثر بمباران جنگنده های این رژیم پشت سر گذاشت جایتی که طی آن تا کنون پیکر دستکم 25 شهید فلسطینی به بیمارستان ها منتقل شده و هنوز بسیاری از شهدا و مجروحان زیر آوار هستند. (جزییات بیشتر)

14:40| شهادت 3 فلسطینی در بمباران خودرویی در رفح

جنگنده‌های اسرائیلی یک دستگاه خودرو را در رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن 3 فلسطینی شهید شدند.

فیلم

14:22| حزب الله یک تانک مرکاوای اسرائیلی را با موشک هدایت شونده منهدم کرد

1

رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی، حزب‌الله، صحنه‌هایی از هدف قرار دادن تانک مرکاوا در پایگاه البغدادی ارتش اشغالگر اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین با موشک هدایت شونده ویژه منتشر کردند.(جزییات بیشتر)

14:04|گزارش العالم از عملیات های حزب الله در نبرد با اسرائیل به روایت آمار و ارقام با زیر نویس فارسی

1

در این ویدیو عملیات های حزب الله لبنان در خلال جنگ غزه و نبر با رژیم اسرائیل را به روایت آمار و ارقام مشاهده خواهید کرد.(جزییات بیشتر)

13:51|امیرعبداللهیان: بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی از تحمیل طرح‌های خود بر ملت فلسطین خودداری کنند

وزیر امور خارجه گفت: تنها ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی هستند که از حق انحصاری برای تعیین سرنوشت خود برخوردارند و دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید از تحمیل طرح‌های خود بر ملت فلسطین خودداری نمایند.(جزییات بیشتر)

13:49|تدابیر امنیتی مصر در مرز غزه همزمان با تصمیم تل‌آویو برای حمله به رفح

قاهره در 2 هفته گذشته حدود 40 تانک و نفربر زرهی را به شمال شرق سینا فرستاده است.

نیروهای مصری قبل از اینکه اسرائيل پيشروى به سمت شهر رفح (جنوب غزه) ‌شود، در مرز غزه مستقر شده‌اند.

اکثر ساکنان نوار غزه در جستجوی یک پناهگاه امن به رفح رفتند؛ و همين که نگرانی مصر را از احتمال مجبور فلسطینیان به کوچ جمعی از غزه به سمت این کشور تشدید کرد.

13:08|پیکر دختر بچه شهید فلسطینی و اعضای خانواده اش پس از 12 روز پیدا شد

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که پیکر هند رجب، دختربچه شهید و 5 تن از اعضای خانواده اش که خودروی آنها از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بود، پس از 12 روز پیدا شد.(جزییات بیشتر)

13:08|روزنامه صهیونیستی معاریو: موجودیت اسرائیل در معرض تهدید است

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی با عنوان «موجودیت اسرائیل در معرض تهدید است و رهبری سیاسی باید تغییر کند»، نوشت: : گذشت زمان به نفع ما نیست و باید تغییرات در حوزه رهبری سیاسی و نظامی، به سرعت انجام شود.

12:58|جان بیماران، آوارگان و کادر پزشکی بیمارستان «ناصر» در خطر است

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به محاصره بیمارستان «ناصر» در غزه توسط نظامیان صهیونیست گفت که جان بیماران، آوارگان و کادر پزشکی این بیمارستان در خطر است.(جزییات بیشتر)

12:57|آنروا: حمله نظامی به رفح وحشت مردم را سبب شده است

مدیرکل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به هرگونه عملیات نظامی بزرگ توسط رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد(جزییات بیشتر)

12:56|سازمان ملل: اسرائیل احکام دادگاه بین‌المللی دادگستری را نقض کرده است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی گفت: به نظر می‌رسد (رژیم) اسرائیل دستورات ۲ هفته پیش دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) را درباره اقدامات فوری برای حفاظت از حقوق فلسطینی‌ها و توقف همه فعالیت‌هایی که می‌تواند به مثابه نسل‌کشی باشد، نقض کرده است.(جزییات بیشتر)

12:49|سیدحسن نصرالله: پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است/ امیرعبداللهیان: نقش مردم و گروه‌های فلسطینی در هر ابتکار سیاسی باید محور اصلی باشد

دبیرکل حزب الله لبنان مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه عنوان و تاکید کرد، بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.(جزییات بیشتر)

12:39|امیرعبداللهیان: تحولات غزه در حال حرکت به سمت راه‌حل سیاسی است/ نتانیاهو برای نجات خود بر طبل جنگ می‌ کوبد

وزیر امور خارجه در دیدار با نجیب میقاتی در بیروت با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید برای فلسطین و آینده آن تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: امروز تحولات غزه در حال حرکت به سمت راه‌حل سیاسی است، اما نتانیاهو برای نجات خود همچنان راه‌‌حل را در جنگ می‌بیند.(جزییات بیشتر)

12:15|درخواست فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای تعلیق کامل رژیم صهیونیستی

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواستار تعلیق رژیم صهیونیستی شد.(جزییات بیشتر)

11:31|هدیه ویژه یک نیروی قسام به نیروهای مقاومت یمن، لبنان و عراق

1

ستاد اطلاع رسانی نظامی گردان های قسام صحنه هایی از عملیات شکار خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را که وارد منطقه تل الهوی در غرب غزه شده بودند، منتشر کرد.(جزییات بیشتر)

11:27|واکنش محافل مصری به ادعای بایدن علیه السیسی

محافل مصری با اشاره به اظهارنظر رئیس جمهوری آمریکا علیه همتای مصری خود درباره ورود کمک به نوار غزه، به آن واکنش نشان دادند.(جزییات بیشتر)

11:24|وزیر لبنانی: طرح خطرناکی علیه لبنان تدارک دیده شده است

وزیر امور اجتماعی دولت پیشبرد امور لبنان از طرح خطرناکی خبر داد که با قطع کمک به «آنروا» علیه لبنان تدارک دیده شده است.(جزییات بیشتر)

11:23|همبستگی هواداران اردنی با غزه در آستانه برگزاری فینال جام ملت‌های آسیا

هواداران اردنی در آستانه برگزاری فینال جام ملت‌های آسیا و همچنین در جریان مسابقات منتهی به صعود تیم کشورشان به فینال، غزه و فلسطین را از یاد نبرده‌اند.(جزییات بیشتر)

10:52|استقرار تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل بیمارستان ناصر خان‌یونس

1

الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد.

منبع مذکور اشاره کرد که تانک‌های اسرائیلی به دروازه شمالی بیمارستان ناصر رسیده و حلقه محاصره آن را تنگ‌تر کردند.

صهیونیست‌ها در ورودی بیمارستان اردنی در مجاورت بیمارستان ناصر هم مستقر شده و قصد یورش به آن را دارند.

10:27|اعتراض اردنی‌‌ها به صادرات کالا به سرزمین‌های اشغالی

1

صدها نفر از مردم اردن با اجتماع در برابر پل ملک حسین در مجاورت مرزهای اردن و فلسطین اشغالی خواستار ممانعت از ارسال کالاهای ساخت اردن از این مسیر به داخل سرزمین های اشغالی شدند.

نیروهای امنیتی اردن با حضور در منطقه ضمن درگیری با برخی از معترضان آنها را از جاده اصلی منتهی به این مسیر دور کردند.

10:16|حمله مقاومت عراق به یک هدف اسرائیلی در سواحل بحر المیت

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت غزه، یک هدف متعلق به رژیم صهیونیستی را در سواحل بحر المیت هدف قرار داده است.(جزییات بیشتر)

09:46 |شهادت 25 نفر در حمله ساعات اخیر جنگنده‌های صهیونیستی به رفح

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر حملات شدیدی را به شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام داده است.

منابع پزشکی اعلام کردند که تا این لحظه 25 فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

09:17 |105 تظاهرات در 54 شهر مغرب در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه

54 شهر مغرب شب گذشته صحنه تظاهرات گسترده مردمی در حمایت از غزه و در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه بود. همزمان مقدمات تظاهرات ملی برای فردا (یکشنبه) در رباط، در جریان است.(جزییات بیشتر)

08:50 |کریدور سه کشور عربی برای نجات قاتلان فلسطینیان غزه از محاصره دریایی یمن

یک تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به گشودن کریدور زمینی دوبی به حیفا از سوی سه کشور عربی برای نجات رژیم صهیونیستی از محاصره دریایی یمن، خاطرنشان کرد که این اقدام به مثابه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم آنها در جنگ و کشتار جمعی تل آویو در غزه است.(جزییات بیشتر)

08:18 | وزارت بهداشت غزه: تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیستی به ساختمان ها و محوطه بیمارستان ناصر

یک شهید و چند مجروح در تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیستی به داخل بیمارستان ناصر خان‌یونس

کادر درمان قادر به حرکت و رفت و آمد بین ساختمان‌ها و بخش‌های بیمارستان نیستند

نگران جان 300 کادر درمان و 450 مجروح و مریض و 10 هزار آواره‌ای هستیم که در داخل بیمارستان پناه گرفته اند

از سازمان های بین‌المللی می‌خواهیم برای حفاظت از این مکان در این بیمارستان حضور یابند


07:13 | نتانیاهو: کاهش رتبه اعتباری اسرائیل به خاطر جنگ است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به کاهش رتبه اعتباری این رژیم از سوی مؤسسه اعتبار سنجی مودیز، گفت که این کاهش رتبه به خاطر وضعیت جنگی حاکم است.

نتانیاهو مدعی شد: اقتصاد (رژیم) اسرائیل محکم است و کاهش رتبه اعتباری به دلیل آن است که ما در وضعیت جنگ هستیم.

مؤسسه اعتبارسنجی مودیز برای نخستین بار از زمان پیوستن رژیم صهیونیستی به طرح درجه‌بندی این موسسه در سال 1995 رتبه اعتباری این رژیم را به A2 کاهش داده است.



07:13 | تیراندازی شدید نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس
خان یونس07:08 | شهادت یک فلسطینی در مقابل بیمارستان ناصر خان‌یونس

بر اثر تیراندازی تک تیراندازان صهیونیست در مقابل درب پذیرش بیمارستان ناصر خان‌یونس، یک فلسطینی شهید و 3 نفر مجروح شدند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها