آنروا: حمله نظامی به رفح وحشت مردم را سبب شده است

آنروا: حمله نظامی به رفح وحشت مردم را سبب شده است
شنبه 21 بهمن 1402 - 12:57

 مدیرکل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به هرگونه عملیات نظامی بزرگ توسط رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه بین المللی الجزائر، «فیلیپ لازارینی» مدیرکل آنروا تاکید کرد که وضعیت انسانی در رفح بطور فزاینده ای مایوس کننده است.

وی در یک کنفرانس خبری که در قدس برگزار شد، به خبرنگاران گفت که هرگونه عملیات نظامی در مقیاس بزرگ توسط رژیم اسرائیل در رفح ، تنها منجر به غم و اندوه بیشتر غیرنظامیان خواهد شد.

لازارینی ادامه داد که احساس نگرانی و وحشت فزاینده در بین ساکنان شهر رفح وجود دارد و مردم نمی دانند که در صورت عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، از این شهر به کجا بروند.

مدیرکل آنروا با اشاره به حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی در نزدیکی مقر «آنروا» در شهر رفح، گفت: این حملات منجر به نگرانی و ترس بیشتر غیرنظامیان شده است.

وی افزود: نمی دانم تا کی می توانیم در چنین محیط پرخطری کار کنیم.

پیشتر نیز لازارینی هشدار داده بود که به دلیل کمبود مواد غذایی، جان حداقل ۳۰۰ هزار نفر در شمال و مرکز نوار غزه در خطر است.

به گزارش شبکه بین المللی الجزائر، جمعیت استان رفح در جنوب غزه پیش از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته، حدود ۲۵۰ هزار نفر تخمین زده می شد که اکنون به دلیل انتقال اجباری تعداد زیادی از ساکنان مناطق دیگر نوار غزه به این منطقه، جمعیت آن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، آوارگان در رفح در شرایط کمبود آب و غذا در فضای رو باز یا در مراکز اسکان موقت و سرپناه می خوابند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر با بیان اینکه وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرده و گفته بود: رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش عملیات نظامی به شهر رفح را تائید کرده است.

از سوی دیگر یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که عملیات در رفح، تنها پس از خارج کردن گسترده غیرنظامیان و دستیابی به توافق با مصر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها