پژوهشگر عرب: اختلافات در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بالا گرفته است

شنبه 21 بهمن 1402 - 17:35

یک نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب گفت: اختلافات در داخل شورای جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل نارضایتی آمریکا از لجاجت نتانیاهو و ناتوانی نظامیان صهیونیستی از تحقق هر گونه پیروزی در غزه، در حال شدت گرفتن است.

العالم - فلسطین اشغالی

معین مناع، نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اختلافات در داخل کابینه جنگی رژیم صهیونیستی از همان بدو تشکیل وجود داشته است و امروز به دلایل متعددی از جمله نارضایتی دولت آمریکا از سرسختی و لجاجت نتانیاهو که با شکست همراه شده است، بالا گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی را برای کاهش شدت حملات و حرکت به سمت آتش بس تحت فشار قرار داده است؛ بخشی از این فشار، ابقاء گالانت در کابینه و وارد کردن او به کابینه جنگی است؛ ضمن اینکه گالانت تنها کسی است که استانداردهای لازم برای جانشینی نتانیاهو را دارد و مطابق با سیاست ها و انتظارات آمریکا عمل می کند.

به گفته این کارشناس، عامل دیگر تشدید اختلافات، تحلیل رفتن توان ارتش رژیم صهیونیستی است. وی با اشاره به ضعف روزافزون نظامیان اسرائیلی، خاطرنشان می کند که این نیروها نیاز به استراحت طولانی مدت و خروج از غزه دارند مخصوصا که تا این لحظه نتوانسته اند طلسم غزه را بشکنند.

معین مناع با اشاره به درخواست دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی برای ارائه گزارش نیز گفت: نتانیاهو کلا نمی خواهد حقایق را ببیند بلکه صرفا به دنبال اجرایی کردن تخیلات ذهنی خود است مخصوصا که ارتش این رژیم هم در سطوح نظامی و روحی و برنامه ریزی به شدت فرسوده شده است.

وی افزود: درست یک روز بعد از آنکه نتانیاهو با تکبر و تندی در واکنش به پاسخ حماس می گوید به رفح حمله خواهم کرد، رئیس ستاد ارتش این رژیم، چندین گردان از نظامیان این رژیم را به بهانه بازسازی و تقویت ساختاری ارتش و استفاده از انها در موقعیت های دیگر، از غزه فرامی خواند و این امر به طور خلاصه به این معناست اختلافات زیادی بین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر و فرماندهان نظامی رژیم وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها