اسناد محرمانه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دست هکرهای بحرینی افتاد

اسناد محرمانه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دست هکرهای بحرینی افتاد
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 19:10

منابع رسانه‌ای از هک آرشیو اسناد محرمانه و بسیار مهم ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا توسط هکرهای بحرینی خبر دادند.

العالم - آمریکا

هکرهای بحرینی تحت عنوان «فریق الطوفان» یک عملیات هک علیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین انجام دادند.

برپایه این گزارش، این عملیات به افشای اسناد سری متعلق به ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین شد.

طبق اعلام این تیم هکری، اسناد حاوی تصاویری از داخل پایگاه آمریکا در بحرین و نقشه‌های تفصیلی پایگاه آمریکا در منطقه «الجفیر» در نزدیکی منامه است.

گروه هکری فریق الطوفان در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این عملیات در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه، مقاومت شجاعانه آنها و همچنین حمایت از گروه‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و عراق انجام شده است.

این گروه همچنین اعلام کرد که اسناد را در اختیار گروه های مقاومت در عراق، یمن، لبنان و بحرین قرار خواهد داد.

دولت آمریکا با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در ۱۵ مهرماه، کمک‌های همه جانبه خود به رژیم غذایی به ویژه ارسال انواع سلاح، مهمات و بمب‌ها را بسیار زیاد کرد و حتی رئیس جمهور آمریکا در روزهای اول جنگ در حمایت از جنایات دیدارها در غزه به سرزمین های اشغالی سفر و با مقامات تل‌آویو و گفت وگو کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که در نهایت پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ بود. ، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل حفظ شد.

به دنبال پایان آتش‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت به دست آمده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس به توافق قبلی رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها