رادیو ارتش اسرائیل: قاهره مخالف عملیات نظامی در رفح نیست

رادیو ارتش اسرائیل: قاهره مخالف عملیات نظامی در رفح نیست
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 19:02

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که مصر مخالفتی با عملیات نظامی در شهر رفح ندارد.

العالم - مصر

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) مدعی شد که مسئولان مصری به مقام‌های صهیونیست اطلاع دادند که آن‌ها مانع عملیات نظامی در رفح تا زمانی که به غیرنظامیان فلسطینی آسیبی نرسند، نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد مصری به صهیونیست‌ها گفته‌اند تا زمانی که به غیرنظامیان فلسطینی آسیبی نرسد ما مخالف عملیات نظامی در رفح نیستیم، این پیام قاهره است. مصر عملیات نظامی در رفح را به شدت محکوم خواهد کرد اما موانع سختی در مقابل ارتش اسرائیل قرار نخواهد داد.

این درحالی است که اخیرا حمدین صباحی، دبیرکل کنفرانس ملی عربی و از سیاستمداران برجسته مصری در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: کل مصر تجاوز به رفح را نخواهد پذیرفت و این تجاوز به مثابه تجاوز به مصر است. اگر ارتش اسرائیل به رفح تجاوز کند به معنای تجاوز به اراده مصر خوهد بود.

وی گفت: ورود ارتش اشغالگر به رفح نقض توافق «کمپ دیوید» خواهد بود، اگر عملیات نظامی به سمت رفح گسترش یابد معاهده کمپ دیوید را پاره خواهیم کرد. اخبار منتشر شده درمورد هشدار مقامات مصری به رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف معاهده کمپ دیوید در صورت تجاوز به رفح درست است. قاهره تجاوز بیشتر و خونریزی در رفح فلسطین را نمی‌پذیرد.

از سوی دیگر، بنیامین‌ نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ای بی سی نیوز مدعی شد: به نیروهایمان دستور دادیم که قبل از حمله زمینی به رفح برای خارج کردن صدها هزار غیرنظامی از آن منطقه برنامه‌ریزی کنند!

وی تاکید کرد: گذرگاه امنی برای غیرنظامیان فراهم کردیم که بتوانند منطقه(رفح) را ترک کنند و در این خصوص با آمریکایی‌ها توافق‌نظر دارم.

پربیننده ترین خبرها