رئیس سیا برای رایزنی درباره توافق آتش بس غزه به مصر می‌رود

رئیس سیا برای رایزنی درباره توافق آتش بس غزه به مصر می‌رود
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 01:54

مقامات کاخ سفید از سفر رئیس سازمان سیا به مصر برای رایزنی درباره توافق آتش بس در غزه خبر دادند.

العالم-آمریکا

منابع آمریکایی از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان سیا به مصر در روز سه شنبه خبر داده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه ان بی سی نیوز گفته جو بایدن رئیس جمهور این کشور ویلیام برنز را برای رایزنی در زمینه توافق آتش بس که به آزاد شدن اسرای اسرائیلی در بند حماس منتهی خواهد ش به قاهره می‌فرستد.

طبق گفته این مقام آمریکایی، اگر توافق حاصل شود تخمین زده می‌شود که ۱۳۶ اسیر اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند آزاد شوند.

همزمان با افزایش فشارها علیه رژیم صهیونیستی در زمینه هرگونه عملیات نظامی در رفح، مقامات آمریکایی میگویند که پس از تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، واشنگتن معتقد است که پیشرفتهای عمده در زمینه توافق آزادی اسرای اسرائیلی در هفته جاری میلادی امکانپذیر است و این موضوع می‌تواند اوایل هفته حل شود.

با این وچود گفته شده است که اختلافات درباره جزئیات توافق همچنان زیاد است.

این درحالیست که مقامات رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی ارتش برای عملیات همه جانبه در رفح جنوبیترین بخش نوار غزه هستند.

وزارت خارجه مصر روز گذشته با صدور بیانیه‌ای گفت که حمله نظامی رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه، عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

به نوشته وبگاه المصری الیوم، در این بیانیه آمده است: «سخنان مقامات عالی‌رتبه دولت اسرائیل در خصوص عزم نظامیان اسرائیلی برای عملیات نظامی در شهر رفح را نمی‌پذیریم و در خصوص عواقب وخیم چنین اقدامی هشدار می‌دهیم، به خصوص اینکه با وقوع فاجعه انسانی در غزه نیز همراه شده است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها