گزارش اختصاصی العالم..

رفح گرفتار رنج آوارگی و بمباران گسترده صهیونیست ها

دوشنبه 23 بهمن 1402 - 15:40

جنگ نسل کشی در نوار غزه ادامه دارد... حملات جنون آمیز جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه آغاز شده است؛ جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی آواره و حدود 400 هزار نفر ساکن در آن سکونت دارند.

العالم _ فلسطین

به گفته منابع محلی، رفح در مدت کوتاهی با تحمل بیش از 50 حمله در طول شب، به منطقه جنگی تبدیل شد. این حملات صدها شهید و زخمی بر جای گذاشت که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حملات شدید بر مرکز شهر متمرکز شده است. ساکنان رفح گزارش دادند که ده ها خانه مسکونی و مسجد مملو از آوارگان در این حملات هدف قرار گرفته اند. این در حالی است که تانک ها و کشتی های جنگی نیز در این عملیات شرکت داشته اند.

حملات وحشیانه پس از تماس بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آغاز شد. این تماس نشان داد که بایدن با حمله به رفح طبق برنامه ریزی کاخ سفید موافق است. حماس نیز این تماس را به معنای چراغ سبز آمریکایی برای نتانیاهو به منظور تکمیل نسل کشی در غزه دانست.

این جنبش در بیانیه ای دولت آمریکا و شخص بایدن و نیز دولت اشغالگر را مسئول کشتار در رفح دانست و اعلام کرد حمله ارتش اشغالگر به رفح جنایتی پیچیده، ادامه نسل کشی و تلاش ها برای آوارگی اجباری مردم فلسطین است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها