بایدن: حملات آمریکا در عراق و سوریه ادامه می‌یابد

بایدن: حملات آمریکا در عراق و سوریه ادامه می‌یابد
سه شنبه 24 بهمن 1402 - 03:30

رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه در نشست خبری با پادشاه اردن، گفت که با او درباره درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و جنگ غزه گفتگو کرده است.

العالم-آمریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه بعد از دیدار با «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن گفت که با او درباره درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و جنگ غزه گفتگو کرده است.

بایدن در نشست خبری با بیان اینکه آمریکا و اردن در هدف رژیم صهیونیستی از حملات به غزه یعنی شکست دادن حماس هم‌نظر هستند، مدعی شد که امنیت باید به این رژیم و غاصبان صهیونیست بازگردانده شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی با بیان اینکه آمریکا و اردن در حال کار بر روی توافق مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی هستند، توضیح داد: «[این توافق] شامل توقف ۶ هفته‌ای درگیری‌ها می‌شود».

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه با هرگونه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه مخالف است، اظهار داشت: «ما برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به غزه عمل می‌کنیم و به دنبال باز کردن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم هستیم».

طبق این گزارش، بایدن ضمن اشاره به اولویت آمریکا برای آزادی اسرای صهیونیست، گفت: «من با قطری‌ها و مصری‌ها تماس تلفنی داشتم تا درباره آزادی گروگان‌ها به توافق برسیم».

وی در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح نیز ادعا کرد: «اسرائیل نباید بدون برنامه‌ای برای تضمین امنیت غیرنظامیان، به عملیات نظامی در رفح ادامه دهد. غیرنظامیان در رفح باید محافظت شوند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس جمهور آمریکا در این‌باره اضافه کرد: «تعداد زیادی از فلسطینی‌هایی که در غزه کشته شدند، غیرنظامیان و کودکان بی‌گناه بودند».

بایدن درباره حملات تجاوزکارانه آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه نیز مدعی شد که این حملات ادامه خواهد داشت.

در این نشست خبری همچنین حرکات عجیب و سردرگمی رئیس جمهور آمریکا سوژه رسانه‌ها و خبرنگاران شد.

پربیننده ترین خبرها