موشک‌های پدافندی کوثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

موشک‌های پدافندی کوثر چه ویژگی‌هایی دارد؟
سه شنبه 24 بهمن 1402 - 11:35

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ویژگی‌های موشک‌های پدافندی کوثر را تشریح کرد.

العالم - ایران

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با برنامه تلویزیونی سپاه پاسداران شبکه اول سیما، گفت: فرماندهی معظم کل قوا به آمادگی جزایر سه‌گانه در خلیج فارس و استحکام پدافند چه در بخش پدافند غیرعامل و چه در بخش پدافند عامل توجه دارند.

وی افزود: ما امروز شاهد سلاح‌های تمام‌ ایرانی بوده‌ایم، موشک‌هایی که شما بر روی شناورها مشاهده کردید، همگی در داخل کشور ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، تأکید کرد: سلاح‌هایی که برای دفاع مستحکم از جزایر سه‌گانه ایرانی به کار گرفته‌ایم، همگی در درون کشور ساخته شده و این‌ها افتخار ملت ماست، زیرا ما در تحریم کامل به چنین افتخاری دست یافته‌ایم.

سردار تنگسیری ادامه داد: همه این سلاح‌ها هوشمند و نقطه‌زن هستند و همه نقاط مشخص شده را مورد هدف قرار داده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های موشک پدافند هوایی کوثر تصریح کرد: موشک‌های پوشش هوایی کوثر با رادار سه بُعدی هدایت شده و این موشک‌ها می‌ توانند اهداف را در فواصل بسیار بالا گرفته و آن‌ها را منهدم کند.

وی در پایان ضمن اشاره به شناور شهید سلیمانی افزود: شناور شهید سلیمانی دارای سه طبقه است و بر روی آن پهپاد عمودپرواز نیز وجود دارد. به نحوی که پهپاد عمودپرواز مستقر روی این شناور می‌تواند نشست و برخاست انجام بدهد. البته قابلیت فعالیت موتور دوم آن بصورت هیبریدی نیز وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها