چه چیزی در پس پرده اتهامات اسرائیلی ها به آنروا وجود دارد؟ + فیلم

سه شنبه 24 بهمن 1402 - 22:25

سخنگوی آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت : اتهامات اخیر اسرائیل به آنروا درخصوص دست داشتن برخی از کارکنان این آژانس در حوادث 7 اکتبر صرفا ادعاهایی واهی است و طرف اسرائیلی هیچ دلیلی درباره آن ارائه نکرده است.

العالم - اروپا

کاظم ابوخلف سخنگوی آنروا در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت : آنروا از چند دهه پیش با تصمیم سازمان ملل تاسیس شد و خدمات انسان دوستانه حیاتی به آوارگان فلسطینی در هرجایی که بودند، ارائه کرد.

وی افزود : آن ها در پنج منطقه عملیاتی ما بودند و آن مناطق شامل فلسطین است - که به کرانه باختری و باریکه غزه از جمله قدس شرقی تقسیم می شود - و مناطق دیگر شامل لبنان، اردن و سوریه هستند.

ابوخلف افزود : میلیون ها نفر از آوارگان فلسطینی از خدمات ما بهره مند می شوند ، از جمله این خدمات، خدمات اولیه سلامت و بهداشت است که از طریق ده ها مرکز بهداشتی و درمانی وابسته به آنروا در مناطق عملیاتی ما ارائه می شود.

وی ادامه داد : 704 مدرسه ما هرساله به نیم میلیون نفر دانش آموز آواره فلسطینی آموزش می دهد و ما خدمات امدادرسانی اجتماعی به آوارگان نیازمند ارائه می دهیم.

ابوخلف اظهار داشت : قبل از هفتم اکتبر گذشته، یک میلیون و 200 هزار نفر از آوارگان فلسطینی در باریکه غزه ، از بسته های غذایی که آنروا توزیع می کرد، استفاده می کردند و همچنین کمک های نقدی درمیان آنان توزیع می شد و میلیون ها مشاوره پزشکی دراختیار آنان قرار داده می شد.

وی با بیان اینکه موضع گیری علیه آنروا مربوط به هفتم اکتبر 2023 نمی شود، افزود : طی دهه های گذشته ، آنروا دست کم از نظر فلسطینی ها بیش از یک آژانس امدادرسانی بوده است، بلکه به سمبل و شاهدی برای جهانیان درباره نکبت و آوارگان و موضوع بزرگی بوده است که همه آنرا می دانند.

وی با بیان اینکه این دیدگاه فلسطینی ها ممکن است دلیل تلاش های مستمر طرف اسرائیلی برای خلاص شدن از شر آنروا باشد، گفت: گاهی اوقات آنها ما را متهم می کنند که برنامه های درسی ما یهودی ستیزی را آموزش می دهد، این درحالیست که ما همان برنامه های درسی کشوری را که میزبان آوارگان است، تدریس می کنیم.

ابوخلف ادامه داد: گاهی ما را به نقض بی‌طرفی متهم می‌کنند. برخی مراکز تحقیقاتی هستند که به دنبال کوچک ترین عیب و نقصی در عملکرد آنروا هستند و خواهان قطع شدن منابع آنروا می شوند.

وی اظهار داشت : آخرین این ها ، متهم شدن آنروا به حمایت از حماس و مشارکت برخی از کارکنان این آژانس در حوادث هفتم اکتبر است و ما تحقیقاتی را آغاز کردیم و افرادی را که متهم بودند، از کار بیکار کردیم و این تحقیقات از طریق دفتری مستقل از آژانس در نیویورک انجام می شود.

ابوخلف در پایان تاکید کرد که این اتهامات، صرفا ادعا بوده و همچنان هست و هیچ مورد مکتوبی درباره آن به دست ما نرسیده است و فقط به طور شفاهی در نشست کمیسر کل آنروا با طرف اسرائیلی مطرح شده است.

پربیننده ترین خبرها