گفتگوی العالم با جانباز معروف محافل فوتبالی در روز جانباز+ فیلم

چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 10:54

ایران اسلامی در چهارم شعبان، سالگرد میلاد حضرت عباس علیهما الاسلام، پرچمدار قیام عاشورا را جشن می گیرد، این روز به یاد این حضرت، روز جانباز نامگذاری شده است.

العالم - ایران

خبرنگار شبکه خبری العالم به مناسبت روز جانباز، با یکی از جانبازانی که در محافل ورزشی به نام عمو موسی شناخته می شود، گفتگو کرده است.

این جانباز جنگ تحمیلی که جانبازی و معلولیت وی نتوانسته است او را از دنبال کردن کار مورد علاقه اش بازدارد. او امروز عاشق فوتبال و تیم ملی ایران و به خصوص تیم پرسپولیس است. او هیچ فرصتی را برای حضور در استادیوم آزادی و دیگر ورزشگاه ها برای تشویق تیم مورد علاقه اش از نزدیک، از دست نمی دهد.

"موسی سلامت"، از جانبازان جنگ تحمیلی، به خبرنگار العالم گفت: "از چهل سال پیش جانباز شده ام. من از قدیم عاشق فوتبال و به خصوص تیم پرسپولیس بوده ام و این، سرگرمی من است و به رغم همه سختی ها برای تماشای اغلب بازی ها به استادیوم می روم".

"موسی سلامت" که در محافل ورزشی به عمو موسی معروف است، در شهر نجف اشرف در عراق به دنیا آمد و پس از آنکه به خاطر ملیت ایرانی، از عراق اخراج شد به تهران آمد و در این شهر ساکن شد. او در سال های جنگ تحمیلی در جبهه حضور یافت و دو بار مجروح و جانباز و به ناچار در مرکز توانبخشی جانبازان ثار الله ماندگار شد.

او چه در زمانی که در این مرکز حضور دارد و چه وقتی که در ورزشگاه ها حضور دارد، لحظه ای از یاد همرزمانش غافل نیست و آنها همه جا همراه او هستند.

موسی سلامت می گوید: "من عاشق شهدا هستم چون با آنها زندگی کرده ام. آنها جان خود را فدا کرده اند و همانطور که الان می بینید عکس شهدا همیشه همراه من است و من همیشه به یاد آنها هستم. حضرت ابی الفضل العباس، بهترین الگوی ماست چون جان خود را فدای اسلام کرد".

عمو موسی نقش مهمی در بالا بردن روحیه بازیکنان تیم محبوبش یعنی پرسپولیس دارد و سعی می کند همیشه در کنار آنها باشد.

وی به خبرنگار العالم گفت: "من از شبکه محبوب العالم تشکر می کنم مخصوصا که دوستدار قرمزهاست (با اشاره به رنگ لوگوی شبکه العالم) و قرمز، رنگ پیراهن باشگاه پرسپولیس است".

این در حالی است "موسی سلامت" چهره ای شناخته شده در میان فوتبال دوستان ایرانی است و از محبوبیت خاصی بین آنها برخوردار است.

نباید فراموش کرد که افرادی مثل عمو موسی، خود را فدای وطن و عقیده کرده اند و باید مورد تکریم قرار گیرند.

پربیننده ترین خبرها