وقتی یمن دست آمریکا و انگلیس را برای کمک به "اسرائیل" می بندد

وقتی یمن دست آمریکا و انگلیس را برای کمک به
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 15:14

خبر: سید عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنرانی دیروز (سه شنبه) خود به مناسبت سالگرد شهادت صالح علی الصماد گفت: "آمریکا و انگلیس نتوانستند امنیت کشتی هایی را که به سمت فلسطین اشغالی در حرکت بودند، تأمین کنند. آنها حتی نتواستند امنیت کشتی های خود را تأمین کنند و این یک پیروزی حقیقی و بزرگ برای ماست".

العالم - یک حبر چند تحلیل
تحلیل:

  • وقتی که یمن مانع عبور کشتی ها در دریای سرخ به مقصد "اسرائیل" می شود و کشتی های آمریکایی و انگلیسی را هم به فهرست ممنوعیت اضافه می کند، چنین اقدام مقتدرانه به معنی واقعی کلمه مستحق "پیروزی واقعی" است.
  • روشن است که توصیف "پیروزی واقعی" برای کاری که نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه انجام داده اند، توصیفی دقیق و کاملا به جا است. کاری که یمن کرد، هیچ کشوری حتی قدرتمندترین کشورهای منطقه و حتی جهان نمی توانست انجام دهد و یمن جبروت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن از جمله آمریکا و انگلیس را در هم شکست؛ این دو کشور برای حمایت از "اسرائیل" و حمله به یمن تمام تجهیزات نظامی خود را به منطقه آوردند، اما به طور فجیعی شکست خوردند.
  • نمی توان حقیقت کار حماسی و اسطوره ای نیروهای مسلح یمن را درک کرد چون نمی توان درک کرد که کشوری دست به چنین اقدامی زده است که از 10 سال پیش از زمین و هوا و دریا محاصره شده است و هنوز با پیامدهای جنگ تحمیلی 10 ساله رو به روست و از چند هفته پیش هم آماج حملات ناوگان آمریکا و انگلیس و پایگاه های نظامی آنها در منطقه است.
  • نکته جالب توجه تر در این حرکت حماسی یمن این است که ائتلاف امریکایی انگلیسی و حملات وحشیانه آنها به یمن نه تنها نتوانسته است کشتی های "اسرائیلی" را به آب های دریای سرخ برگرداند، بلکه حتی از حمایت کشتی های خود هم درمانده اند و حتی حضور ناتو و ائتلاف موسوم به "نگهبان شکوفایی" هم کاری برایشان نکرد.
  • حمله نظامی مستقیم آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان به یمن در حقیقت، حمله مستقیم به غزه بود. حمله به یمن به منظور نجات "اسرائیل" از ورطه غزه صورت گرفت. این رژیم به رغم 130 روز حمله بی وقفه به غزه و قتل عام حدود 29 هزار فلسطینی که اغلب زن و کودک هستند، نتوانست هیچ یک از اهداف خود را محقق کند و در واقع بار دیگر سخن سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان که گفته بود "اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است" را اثبات کرد.
  • درسی که از حوادث جاری در منطقه می گیریم این است که این بار ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و دروغ بودن ادعای "ارتش شکست ناپذیر" توسط اهالی مظلوم غزه که از 17 سال پیش در فشار و تحریم هستند، برای همه اثبات شد. و آن کسی که پرده از ضعف و ترس ارتش آمریکا و انگلیس برداشت، ملت یمن بود که از 10 سال پیش در محاصره و تحریم هستند. و این حقیقتی است که هیچ بحثی در آن نیست؛ درسی که به وضوح به ما می گوید که سلاح و تکنولوژی و تروریسم و هوچی گری در برابر اراده انسانی که به خدا و حقانیت آرمانش ایمان دارد، هیچ قدرتی ندارند.

پربیننده ترین خبرها