کارشناس اردنی:

صهیونیست ها در صدد تعویق مذاکرات برای تحمیل شرایط جدید به فلسطینیان هستند

پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 - 14:44

نویسنده سیاسی اردنی گفت: رژیم صهیونیستی طبق روال معمول خود در خصوص مساله فلسطین، در تلاش برای به تعویق انداختن مذاکرات و فشار بیشتر بر فلسطینیان و مقاومت است.

العالم _ فلسطین

ضرار البستانجی، نویسنده سیاسی اردنی، در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: واضح است که موضع نتانیاهو به جزئیات مذاکرات محدود نمی شود، حتی اگر چنین ادعایی کند، این همان رویکرد همیشگی رژیم صهیونیستی در خصوص مساله فلسطین است یعنی به تعویق انداختن مذاکرات با کمک آمریکایی ها و در عین حال تحمیل حقایق میدانی جدید با ادامه تجاوزات.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نه نتانیاهو خواهان آتش‌بس است و نه آمریکایی‌ها هرچند ممکن است در برخی تاکتیک‌ها و دیدگاه های سیاسی و اقدامات پس از مرحله جنگ اختلاف داشته باشند، به ویژه با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به سبب نزدیک شدن به موعد انتخابات در مضیقه هستند و به همین علت به دنبال کارتی برای فشار به نتانیاهو هستند هرچند وی این کارت را به آنان نمی دهد با این حال نه نتانیاهو و نه آمریکایی خواهان پایان تجاوزگری به غزه نیستند زیرا هدف واشنگتن نیز از بین بردن حماس است.

این کارشناس عرب تاکید کرد: آمریکا، کشورهای اروپایی، برخی حکومت های عربی و طرف‌هایی که در ریختن خون فلسطینی‌ها در این توطئه نقش دارند، یک چیز می‌گویند و یک چیز دیگر انجام می‌دهند، چرا که حمایت مطلق سیاسی و نظامی آنها از رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

ضرار البستانجی هشدار داد که معامله سیاسی از نظر آمریکایی ها زمانی منطقی است که جناح های مقاومت در فلسطین از حقوق خود عقب نشینی کنند و دستاوردی کمتر از آنچه قبل از طوفان الاقصی بود، نصیب آنها شود.

وی افزود: آمریکایی ها با این ادعا که قادر به مهار سرکشی مقامات اسرائیلی و به طور خاص نتانیاهو نیستند، درصدد تحمیل شروط خود بر محور مقاومت هستند.

پربیننده ترین خبرها