کنفرانس بین المللی سلامت زنان و خانواده در تهران

پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 - 17:16

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی با شعار «سلامت زنان و خانواده» با حضور اعضای گروه پنج کشور در تهران پایتخت ایران برگزار شد، هدف از این کنفرانس ارائه آخرین تحقیقات کاربردی در زمینه تشخیص و درمان انواع بیماری ها در دنیای سلامت زنان است.

العالم - فلسطین اشغالی

در راستای برگزاری سلسله نشست‌های حوزه سلامت کشورهای عضو گروه پنج (جمهوری عراق، افغانستان، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به عنوان عضو ناظر) و سازمان جهانی بهداشت با هدف توسعه و ارتقای سلامت کشورهای منطقه، بیست و هشتمین نشست کشورهای عضو با عنوان «سلامت زنان و خانواده» با حضور وزرای بهداشت این کشورها طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری (18-16 ژانویه 2024) و با همکاری بنیاد بین المللی گوهرشاد برگزار می‌ شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به خبرنگار العالم گفت: «یکی از کارهای بزرگی که در دولت انجام شده بحث دیپلماسی سلامت و ارتباطی است که جمهوری اسلامی با کشورهای مختلف برقرار کرده است. سفرهایی که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران انجام داد، شامل معاهده بریکس شانگهای و همچنین سفرهای مختلف به آمریکای جنوبی، آفریقا و کشورهای محور مقاومت بود. همه کشورها آماده و علاقمند به همکاری با ایران هستند و دارو به ونزوئلا صادر می شود و نمایشگاه ویژه دارو و تجهیزات در حال برگزاری است. همچنین در گردشگری بهداشتی و درمانی دارو به سوریه و عراق صادر می‌شود»

بررسی آخرین وضعیت شاخص ها، برنامه ها و دستاوردهای سلامت زنان، بررسی مهمترین چالشها و تهدید کننده های سلامت زنان در کشورهای عضو و بررسی مهمترین رویکردها و برنامه های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه از اهداف اختصاصی این نشست خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها