رسانه‌های صهیونیستی درخصوص شروط حماس برای آتش‌بس چه‌ می‌گویند؟!

رسانه‌های صهیونیستی درخصوص شروط حماس برای آتش‌بس چه‌ می‌گویند؟!
جمعه 27 بهمن 1402 - 14:59

رسانه های صهیونیستی طی روزهای اخیر به پشت صحنه مذاکرات قاهره درخصوص آتش بس درغزه پرداخته اند که شامل عملیات تبادل اسرا و همچنین پیامدهای تنش در جبهه شمالی میان تل آویو و حزب الله می شود.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

به گفته شبکه ۱۲ عبری شکاف های زیادی میان طرفین مذاکره وجود دارد بخصوص درمورد نسبت تعداد اسرای فلسطینی و اسرائیلی که قرار بود طی آتش بس موقت نوامبر گذشته آزاد شوند.

طبق گفته این رسانه عبری، حماس هزینه سنگینی را طلب کرده و اصرار دارد که پیشنهاد آزادی اسرای اسرائیلی مشروط به پایان جنگ و خارج شدن نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به خارج از باریکه غزه باشد اما رژیم اشغالگر از آتش بس انسانی صحبت می کند که طولانی مدت است و در عین حال حق ادامه جنگ را برای رژیم باقی خواهد گذاشت.

شبکه ۱۳ عبری نیز گزارش داده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم علیرغم توصیه رونین‌ رئیس شاباک از ارسال مذاکره کنندگان بیشتر به قاهره سر باز زده که به باور رونین این کار به نرم شدن بیشتر حماس در مواضع خود بخصوص درمورد تعداد اسرای فلسطینی منجر می شد.

این رسانه صهیونیستی افزود: تصمیم نتانیاهو با موضع بخشی از دستگاه امنیتی در تقابل است و حتی بدون مشورت با اعضای شورای جنگ یعنی بنی گانتز، گادی آیزنکوت و یوآف گالانت صورت گرفته است.

در همین راستا یک تحلیلگر سیاسی در شبکه ۱۲ عبری اظهار داشته که نتانیاهو مدتی است که در عملیات سیاسی از دوگانه گانتز و آیزنکوت فاصله گرفته و جلوی پیشرفت در مذاکرات قاهره را گرفته است.

درخصوص جبهه لبنان، تحلیلگر دیگری در شبکه کان ۱۱ این سوال را مطرح کرد که آیا «اسرائیل» آماده افزایش سطح و محدوده حملات هست و می تواند برای پاسخ به عملیات موشکی صفد، از مرحله حمله به پایگاه های حزب الله به مرحله هجوم به مراکز دولتی لبنان برسد؟ وی خود به این سوال پاسخ منفی داد و دلیل آن را صرفا نظامی بودن اهداف مورد حمله حزب الله عنوان کرد.

به نوبه خود، گیورا آیلاند رئیس سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۲ عبری گفت:‌ اگر به هدفمان مبنی بر پیروزی قطعی پایبند باشیم ، که به معنای ادامه جنگ برای ماه های طولانی و شاید یک سال است، این یعنی ما راهی بجز شروع جنگ در مرزهای شمالی نداریم.

پربیننده ترین خبرها