بورل: اتحادیه اروپا نگران وضعیت غزه است

بورل: اتحادیه اروپا نگران وضعیت غزه است
شنبه 28 بهمن 1402 - 02:44

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح هشدار داد که این اقدام وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را وخیم‌تر می‌کند.

العالم - اروپا

جوزپ بورل جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا در مورد برنامه‌های رژیم اسرائیل برای عملیات زمینی احتمالی در رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در حال حاضر پناه گرفته‌اند، بسیار نگران است.

اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که اقدام نظامی در رفح انجام ندهد زیرا حمله نظامی وضعیت فاجعه‌بار انسانی را بدتر می‌کند و مانع ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه می‌شود که به آنها نیاز فوری وجود دارد.

اتحادیه اروپا بر اهمیت تضمین حفاظت از همه غیرنظامیان در هر زمان مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی و احترام به حکم ۲۶ ژانویه دیوان دادگستری بین‌المللی که از لحاظ قانونی الزام‌آور است، تاکید می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه جمعه اعلام کرد: بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها