انصارالله در "فهرست تروریستی آمریکا"؛ آیا یمن از حمایت از غزه دست می کشد؟

انصارالله در
شنبه 28 بهمن 1402 - 19:31

خبر: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: دیروز جمعه (16 فوریه/ 27 بهمن) در پاسخ به حملات مستمر حوثی ها (جنبش انصار الله یمن) به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ، گنجاندن این گروه به عنوان یک گروه تروریستی بین‌المللی وارد مرحله اجرایی شد.

العالم ـ یک خبر چند خط تحلیل
تحلیل:

- برکسی پوشیده نیست که «فهرست تروریسم» آمریکا فهرستی است که بر اساس معیارهای صرفاً «اسرائیلی» تدوین شده است. این فهرست منحصراً برای محافظت از «اسرائیل» در برابر هر طرفی است که ممکن است موجودیت این رژیم جعلی را به خطر بیاندازد. شما اثری از هیچ گونه رژیم، جنبش، حزب، شخصیت، سازمان، شرکت یا هر طرف دیگری را به رغم جنایات آنها در این فهرست نمی بینید، زیرا این طرف ها یا روابط خوبی با «اسرائیل» دارند یا چشم خود را به روی تروریسم و ​​جنایات «اسرائیل» می بندند. این وضعیت هم اکنون در قبال نسل کشی «اسرائیل» در غزه صدق می کند.

- برخورد آمریکایی ها با مقوله تروریسم به یک موضوع تمسخر آمیز تبدیل شده است زیرا تعریف آمریکا از تروریسم، هرگونه مقاومت در برابر حضور و موجودیت غیرقانونی دو عنصر در منطقه را شامل می شود. نخست، حضور و موجودیت جعلی اسرائیل و دوم، حضور غیرقانونی و تحمیلی آمریکا با اعمال زور و برخلاف خواست مردم و دولت های منطقه است. این حضور غیرقانونی آمریکا از طریق پایگاه های نظامی است که همانند سرطان در سوریه، عراق و برخی کشورهای دیگر ریشه دوانده است و هرکس با حضور این دو عنصر مخالفت کند، از نگاه آمریکا "تروریست" است و هرگونه مقاومتی هم که در مقابل آن انجام دهد، "تروریسم" تلقی می شود.

- در دهه‌های طولانی اخیر شاهد بوده‌ایم که چگونه آمریکا با توجه به نوع مواضع کشورها و یا گروه ها در قبال «اسرائیل» یا در مورد حضور غیرقانونی واشنگتن در منطقه و سیاست آن در حمایت از «اسرائیل»، آنها را در فهرست تروریسم خود قرار داده یا آنها را خارج کرده است. نیازی به ذکر مصداق نیست زیرا مصداق ها زیادند، از سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گرفته تا سودان.
- نکته قابل توجه این است که آمریکا معمولاً زمانی که تصمیم می گیرد مخالفان یا حامیان «اسرائیل» را به فهرست «تروریسم» خود وارد یا خارج کند، به دروغ پردازی های مضحک متوسل می شود. تصمیم اخیر آمریکا در مورد جنبش انصارالله یمن از این قاعده مستثنی نیست زیرا وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که تصمیم برای گنجاندن جنبش انصارالله در فهرست تروریسم خود را در پاسخ به حملات مستمر این جنبش به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ گرفته است. این در حالی است که همه دنیا می دانند که آمریکا دروغ می گوید زیرا نیروهای مسلح یمن با وجود اینکه یمن بیش از 9 سال است که مورد تجاوز ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا و غرب قرار گرفته است، هرگز هیچ کشتی را در دریای سرخ تهدید نکرده است. بنابراین دروغ پردازی آمریکا مبنی بر «حملات یمن به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ» هیچ‌کس را فریب نمی‌دهد، چرا که منطقه دریای سرخ شاهد هیچ تنشی نبوده است و تنش از زمانی اتفاق افتاده است که آمریکا و انگلیس حضور نظامی و تجاوز خود به یمن را برای ممانعت از فشار یمنی ها به رژیم اسرائیل به منظور توقف تجاوزگری وحشیانه خود به کودکان و زنان در غزه افزایش داده اند.

- صدها کشتی بدون این که تهدید شوند به دریای سرخ وارد و از آن خارج می شوند زیرا آنها در کمک به رژیم اسرائیل برای ادامه نسل کشی در نوار غزه در مقابل چشم تمام جهان و بویژه «دنیای غربی که مدعی تمدن و برافراشتن پرچم حقوق بشر است»، شرکت ندارند.
آمریکا نمی داند که ملت هایی هستند که تسلیم زبان زور و قلدری نمی شوند زیرا اصولا در قاموس آنها چنین چیزی وجود ندارد. ملت یمن در جرگه این ملت ها است. آمریکا به خیال خام خود فکر می کند که می تواند با قرار دادن یمن در «فهرست تروریسم» خود، ملت سیراب از فرهنگ قرآنی این کشور را وادار کند که از اصول و ارزش های خود دست بردارد و اهالی غزه را در برابر ماشین نظامی رژیم صهیونیستی به حال خود رها کند. این ملت به شیوه خاص خود به تصمیم اخیر آمریکا واکنش نشان داد و همزمان یک کشتی انگلیسی را با تعدادی موشک هدف قرار دادد و آنها دقیقاً به هدف اصابت کردند.

- در پایان به واکنش محمد عبدالسلام عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در مورد تصمیم آمریکا اشاره می کنیم که بیانگر موضع مردم سرافراز این کشور است. وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: یمنِ حامی غزه تحت تأثیر یک تصمیم قرار نمی گیرد و از موضع اصولی، اعتقادی و انسان دوستانه خود عقب نشینی نمی کند. یمن با تمام ابزارهای موجود به حمایت از غزه ادامه می دهد و تا پایان تجاوزگری و رفع محاصره غزه، از حرکت کشتی های اسرائیلی و کشتی های عازم بنادر سرزمین های اشغالی جلوگیری خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها