قطر: امیدواریم توافق به زودی حاصل شود/هنوز با موانعی مواجه هستیم

قطر: امیدواریم توافق به زودی حاصل شود/هنوز با موانعی مواجه هستیم
شنبه 28 بهمن 1402 - 22:28

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اذعان به وجود مشکلات در مسیر دستیابی به توافق آتش بس در غزه، نسبت به حصول چنین توافقی ابراز امیدواری کرد.

العالم - آسیا

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در این باره اظهار کرد: زمان به نفع ما نیست و با فرا رسیدن ماه رمضان شرایط برای منطقه خطرناک خواهد بود.

وی گفت: ما می‌خواهیم شاهد یک دولت واحد فلسطینی باشیم که نماینده مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه باشد.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: در حال حاضر دلیلی برای ادامه جنگ نمی بینیم و این جنگ امروز باید بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود.

آل ثانی ادامه داد: اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل و خشونت شهرک نشینان یک مشکل است. دلیلی برای ادامه جنگ نمی‌بینیم و توقف آن منجر به آزادی اسرا می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدا نسبت به گسترش دامنه درگیری در منطقه هشدار دادیم. در هفته‌های گذشته پیشرفت‌هایی در مورد توافق حاصل کردیم اما در روزهای اخیر با اختلاف نظر مواجه شده‌ایم. ما انتظار داریم به زودی یک توافق برای تبادل اسرا انجام شود و ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام می‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در این باره اضافه کرد : اگر بتوانیم بسته بشردوستانه را در توافق مشخص کنیم، می‌توانیم بر موانع فایق آییم. ما تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافقی برای کاهش رنج انسانی در غزه انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۱۳۴ روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان در این باریکه جغرافیایی جنایت می‌کنند. آنها در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر این بار در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند و به این ترتیب، شمار شهدا از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر رسید.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار زخمی‌ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها