شیخ زکزاکی: دشمن دربرابر 4 هزار رزمنده، مرتکب کشتار 20 هزار فلسطینی شده است

شیخ زکزاکی: دشمن دربرابر 4 هزار رزمنده، مرتکب کشتار 20 هزار فلسطینی شده است
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 19:54

رهبر جنبش اسلامی نیجریه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران منبع الهام برای ملت های مسلمان در برابر زورگویان و استکبار است، در باره جنگ غزه گفت: در حالی که رزمندگان حماس فقط 4 هزار نفر هستند اما دشمن تاکنون بیش از 20 هزار فلسطینی را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

العالم - ایران

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت و گویی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران اوضاع را تغییر داد و باعث شد اسلام در عصر نوین به طور عملی و واقعی وارد زندگی ما شود، لذا از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حمایت کردیم.

شیخ زکزاکی افزود: اسلام در زمان پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) یک الگوی حکومت داری ارائه داد و در عصر نوین نیز الگوی جدیدی به نام جمهوری اسلامی ایران پدید آمد، لذا ما بر همین اساس مردم را به وحدت علیه دشمن فرا می خوانیم.
جنایت زاریا اوج ظلم به هواداران جنبش اسلامی نیجریه

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در بخش دیگری از سخنانش جنایت «زاریا» را اوج ظلم به هواداران جنبش اسلامی نیجریه توصیف و تصریح کرد: ما از فداکاری اهل بیت علیه السلام به ویژه در روزهای عاشورا درس پایداری آموختیم و می دانیم که آن چه تحمل کرده ایم در برابر فداکاری اهل بیت (ع) هیچ است، ما این را از مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی ایران آموختیم، آن زمان که مردم ایران در کنار امام خود ایستادند.

استقبال مردم نیجریه از برپایی تظاهرات روز قدس

وی گفت: وقتی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد، ما نیز در ابتدا به طور بسیار محدود در این روز راهپیمایی یا همایش برگزار کردیم، اما در سالهای بعد آن را گسترش دادیم که در 22 شهر نیجریه برگزار شد اما به رغم آن که این راهپیمایی مسالمت آمیز بود نیروهای نیجریه بسیار خشن با آن برخورد و به طرف مردم تیراندازی و راهپیمایی را سرکوب کردند. اما به رغم این واقعه، مشارکت مردم هر ساله در روز قدس برای حمایت از ملت فلسطین نسبت به گذشته افزایش یافته است.

شیخ زکزاکی مساله فلسطین را مساله محوری امت اسلام دانست و گفت که رزمندگان فلسطینی نه فقط برای آزادی فلسطین یا مسلمانان بلکه برای آزادی تمام دنیا و بشریت می جنگند. به ویژه که در تاریخ ملتی مانند فلسطین نبوده که تا این حد رنج کشیده و پایداری کرده باشد لذا مساله فلسطین تاثیر زیادی بر ما داشته است.

جنایت کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت جامعه جهانی

وی درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه نیز گفت: حتی حیوانات نیز مانند اسرائیلی ها رفتار نمی کنند، دشمن مدعی است که با حماس می جنگد در حالی که رزمندگان حماس فقط 4 هزار نفر هستند اما دشمن تاکنون بیش از 20 فلسطینی را به شهادت رسانده و همچنان به قتل زنان و کودکان فلسطینی ادامه می دهد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه خاطرنشان کرد، اسرائیل از سلاح های آمریکایی علیه مردم غزه استفاده می کند در حالی که مقاومت فلسطین از سلاح ساخت خودش استفاده می کند و به رغم این مساله دشمن صهیونیستی شکست خورده است.

وی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی 660 تانک به غزه آورد اما 370 دستگاه آن نابود شد، لذا دشمن دریافت که قادر به پیروزی بر مقاومت نیست به همین دلیل غیرنظامیان را به قتل می رسانند اما آن را جنگ با حماس و مقاومت فلسطین می نامند، از همه بدتر نیز سکوت جامعه جهانی در برابر این جنایت است.

شیخ زکزاکی که با شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی گفت وگو کرده، افزود: به دنیال جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار غیرنظامیان، ملت های جهان حتی در آمریکا و انگلستان با برپایی تظاهرات گسترده از ملت فلسطین حمایت می کنند، زیرا دریافته اند چیزی به نام دموکراسی و مردم سالاری در غرب وجود ندارد و سران غرب فقط مشتی سرکرده باندهای تبهکار هستند که منافع شخصی خود را به منافع ملت هایشان ترجیح می دهند.

وی با بیان این که صهیونیسم دین نیست بلکه ایدئولوژی سرکوب است، خاطرنشان کرد، در جنگ غزه و ارتکاب کشتار جمعی علیه ملت فلسطین، ثابت شد که برخی از رژیم های عربی نماینده ملت هایشان نیستند بلکه مزدور غرب هستند که بنا به خواست آمریکا از رژیم غیرقانونی اسرائیل و اشغال فلسطین از سوی این رژیم حمایت می کنند.
شیخ زکزاکی یادآور شد: در این میان انقلاب اسلامی ایران جهان را تکان داد و امید را در دل ملت ها بیدار و در دل دشمنان وحشت ایجاد کرد، این انقلاب باعث وحدت مسلمانان سنی و شیعه شد و توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف در میان ملت های مسلمان را با شکست مواجه نمود که در روز قدس و یاری فلسطین عینیت یافت.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، رزمندگان فلسطینی نمی توانستند حماسه بیافرینند، همچنین نیروهای مقاومت حزب الله لبنان وجود نداشت و نظامی قوی در یمن بر سر کار نبود، تمام اینها ثمره انقلاب اسلامی ایران است لذا مردم فلسطین و امت اسلامی بر اساس همین اندیشه پیروز خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها