لحظه به لحظه با 136مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 136مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 07:26

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری فلسطین در حالی امروز (دوشنبه) وارد یکصد و سی و ششمین روز خود شده است که نیروهای این رژیم در جنایتی دیگر به بیمارستان ناصر در خان یونس با همان بهانه های واهی وجود تونل ، سلاح ، مبارزان حماس حمله ور شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

در همین زمینه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ۱۵۰ بیمار در ساختمان قدیمی بیمارستان ناصر در خان یونس در شرایطی سخت و دشوار قرار دارند و ارتش صهیونیستی حدود ۷۰ نفر از پرسنل بیمارستان و‌ کادر پزشکی را بازداشت کرده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی مانع انتقال بیماران از جمله ۷ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، ۵ بیمار مبتلا به مشکلات کلیوی و ۳ نوزاد تازه به دنیا آمده به دیگر بیمارستان‌ها می‌شود.
بازداشت مدیر بخش جراحی بیمارستان ناصر

همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی ناهض ابو طعیمه مدیر بخش جراحی بیمارستان ناصر در شهر خان یونس را بازداشت کردند.
وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز یکشنبه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (15 مهر ماه) تا کنون به ۲۸ هزار و ۹۸۵ تن رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 136مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

18:51 | پیام ایستادگی زن فلسطینی در رفح:

زن

خانه‌های ما را ویران کردند، مهم نیست خدا جبران می‌کند. اگر تمام خانه‌ها را ویران کنند، برای ما اهمیتی ندارد ما اینجا زیر سقف آسمان زندگی می‌کنیم. ما همینجا مقاوم و استوار هستیم. به امید خدا همین جا می‌مانیم و بابت هر اتفاقی خدا را شکر می‌کنیم.

18:26 | دفتر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی:

مشروعیت بررسی‌های جاری در دادگاه دادگستری لاهه را به رسمیت نمی‌شناسیم.

18:17 | یائیر لاپید رئیس احزاب مخالف رژیم صهیونیستی:

کابینه فعلی اعتماد آمریکایی‌ها و جامعه جهانی را از دست داده است و ما نیاز به تغییر داریم.

«اسرائیل» باید بار دیگر اعتماد افکار عمومی به عملکرد سیاسی‌اش را جلب کند. اما کسی که شکست خورده است؛ دیگر نمی تواند در این زمینه موفق عمل کند.

کابینه فعلی کاری بجز کشمکش و منازعه با آمریکایی‌ها انجام نمی‌دهد و هیچ برنامه‌ای برای بازگشت شهروندان به شمال ندارد.

16:22 | تصاویر منتشر شده از هدف قرار دادن سربازان و خودروهای ارتش رژیم اسرائیل توسط مبارزان گروهان‌های قدس و گردان‌های المجاهدین در شرق جبالیا واقع در شمال باریکه غزه

fhv

16:03 | گردان‌های قسام:

مبارزان ما در درگیری با نیروهای پیاده نظام صهیونیست در محله الامل در غرب خانیونس، شماری از آنها را به‌هلاکت رسانده و شماری دیگر از اشغالگران مجروح شدند. 2 نظامی صهیونیست نیز توسط تک تیرانداز قسام به هلاکت رسیدند.

15:06 | تیراندازی قایق های رژیم صهیونیستی به سمت ماهیگیران فلسطینی در سواحل غزه

خان

13:47 | تصاویری از گروهان های قدس و گردان های المجاهدین که نیروهای اشغالگر صهیونیست را در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه هدف قرار می دهند.

خان

13:15 | فلسطین الیوم: دادگاه لاهه اعلام کرد که بیش از 50 کشور علیه اشغال اراضی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی در این دادگاه اقامه دعوا خواهند کرد

12:54 | شهادت عروس و داماد فلسطینی تنها سه روز پس از آغاز زندگی مشترک


خبرگزاری سما: رژیم صهیونیستی عروس و داماد فلسطینی مریم السید دیب و عبد الله ابو نجل، را که سه روز پیش عروسی شان را جشن گرفته بودند ، در رفح واقع در غزه به شهادت رساند.

12:49 | نماز جماعت فلسطینیان درمسجدی در شهر رفح در غزه پس از بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی

نماز

12:46 | ویدئویی که رفتار رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی را در زندان ها نشان می دهد.

زندان

تخت بدون تشک، روکش و نان باقی مانده

12:20 | شورای امور اسرا و آزادگان و باشگاه الاسیر فلسطینی : نظامیان رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا صبح امروز (دوشنبه) دست کم 25 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده اند تعدادی از آنها از اسرای آزادشده هستند.

12:17 | «جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا : اغلب کشورهای اروپایی از "اسرائیل" می خواهند که از عملیات نظامی در رفح صرف نظر کند.

11:22 | کودکان غزه در مرکز اسکان آوارگان برای وطن می خوانند

خان
میهن من، میهن من!
درخشش و زیبایی، :سرافرازی و نیکی، در کوه و دشت توست!
زندگی و رستگاری، شادکامی و امید، در عشق به توست!
آیا روزی خواهد رسید که ببینم تو را در صلح و آسایش؟
و در رفاه و پیشرفت؟!
آیا خواهم دید تو را، در اوج آسمان‌ها، آنقدر که به ستارگان برسی؟!
میهن من، میهن من!
جوانان تو خستگی‌ناپذیرند، آرمانشان یا استقلال توست
ویا اینکه بمیرند و زنده نباشند!
ما شربت مرگ را خواهیم نوشید، اما هرگز برده دشمنان خود نخواهیم شد.
ما به یقین نمی‌خواهیم، ذلت و خواری ابدی را
و نه زندگی مالآمال از سیه‌روزی را
ما چیزی را نمی‌خواهیم، جز اینکه عظمت و شکوهمان را بازگردانیم
میهن من، میهن من!
شمشیر و قلم نماد و مظهر ماست، و نه نزاع و اختلافات!
افتخار و پیمان ما، و خدمتی که به انجام برسانیم
ما را به تکاپو وامی‌دارد!
افتخار ما دلیلی شرافتمندانه است و پرچمی برافراشته
ای که تو همه نیکی هستی!
بر بلندمرتبگی تو و چیرگی بر دشمنانت
میهن من، میهن من!

11:09 | آثار بمباران و ویرانی منازل فلسطینیان در خیابان الجلاء شهر غزه

خیابان

10:03 | گوشه ای از ویرانی های حملات رژیم صهیونیستی به منطقه ابراج المقوسی در شمال غزه

گو

09:47 | فلسطین الیوم از درگیری های شدید بین نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در اطراف بیمارستان الجزائر در خانیونس واقع در باریکه غزه خبر داد.

09:41 | تصاویری از کودک فلسطینی که در غزه زیر باران با پای برهنه خوراکی می فروشد

برهنه

09:38 | منابع عبری زبان از به صدا در آمدن آژیر خطر در برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه خبر دادند.

09:23 | شبکه رسانه ای کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه این رژیم قصد دارد در ماه رمضان مانع ورود شهروندان فلسطینی زیر چهل سال به مسجد الاقصی شود.

09:21 | تصاویری از ابعاد و آثار تخریب توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست که پس از حمله به شهر قباطیه در ارودگاه جنین اتفاق افتاده است.

جنین

08:10 | افزایش آمار تلفات ارتش رژیم اشغالگر از 15 مهر ماه به 574 نفر

08:07 |تصویر سرباز ارتش رژیم صهیونیستی که به اعتراف این رژیم در درگیری با مقاومت فلسطین در جنوب غزه به هلاکت رسیده است.

07:56 | حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به بیمارستان ناصر در خان یونس با همان بهانه های واهی وجود تونل ، سلاح ، مبارزان حماس

خان

07:35 | صحنه عجیب دیگری از غزه،گویی باران هم می خواهد سهمی در پاکی شهدا داشته باشد.

وض

وضعیت وحشتناک بیمارستان شهدای الاقصی ، نه کسی دیگر برای کمک رسانی زنده مانده است و نه جایی برای نگهداری شهدا وجود دارد ، در بیمارستان جایی برای نگهداری اجساد نیست ، و شهدا را بیرون گذاشته اند و باران نیز در حال باریدن است.

07:33 | تظاهرات همبستگی با غزه در واشنگتن

معترضان خواستار توقف فوری جنگ و نسل‌کشی مردم غزه شدند.

07:08 | بازداشت گسترده فلسطینیان در شهرک قباطیه

منابع محلی اعلام کردند در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک قباطیه در جنوب جنین، ۲۵ نفر بازداشت شدند.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها