رژیم اسرائیل یهودیان اتیوپی‌‎تبار را به خطرناک‌ترین محورهای جنگ در غزه اعزام می‌کند

رژیم اسرائیل یهودیان اتیوپی‌‎تبار را به خطرناک‌ترین محورهای جنگ در غزه اعزام می‌کند
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 22:58

در سایه پایداری اهالی غزه که مقاومت‌شان در برابر جنایات و نسل‌کشی رژیم اشغالگر به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است، رژیم اسرائیل در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه "ایندپندنت" ترکیه در مقاله‌ای به قلم "محمد مظلوم چلیک" نوشت: مبارزان غزه از هفتم اکتبر، ۴۰ درصد از تانک‌های "مرکاوا" را منهدم کرده‌اند امری که باعث شد ارتش این تانک‌ها را از این باریکه تخلیه کند.

همچنین طبق بیانیه‌های رژیم اسرائیل، از آغاز جنگ غزه تاکنون افزون بر ۵۰۰ هزار یهودی از فلسطین اشغالی خارج شده‌اند. در حالی‌که جذب یهودیان کشورها برای اقامت در این سرزمین اشغالی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این رژیم بوده است.

نویسنده نوشت:‌ این شکست‌ها و ناکامی‌ها، رژیم اسرائیل را بر آن داشت تا عناصری از یهودیان فلاشا(اتیوپی‌تبار) را در خطوط مقدم جنگ و در خطرناک‌ترین محورها مستقر کند.

آپارتاید بودن و سیستم نژادپرستی رژیم اسرائیل، برای جامعه جهانی امری شناخته‌شده است و نمونه این تبعیض نژادی درباره یهودیان فلاشا صورت می‌گیرد به‌ویژه بعد از اینکه این یهودیان برای اهدای خون به بیمارستان‌های فلسطین اشغالی مراجعه می‌کردند اسرائیلی‌ها حاضر به استفاده از خون آنها نمی‌شدند و معتقدند بودند که خون آنها احتمالا حاوی ویروس‌های متعددی است.

طبق این نوشتار، بیشتر اسرائیلی‌های سفیدپوست، فلاشاها را یهودی نمی‌دانند با این حال، رژیم متبوع‌شان در سخت‌ترین مراحل حیات‌شان به آنها متوسل می‌شود.

رژیم اشغالگر در سال ۱۹۷۰ فلاشاها را به عنوان یهودی به رسمیت شناخت تا آنها را برای مهاجرت به اراضی اشغالی تشویق کند.

وضعیت بد معیشتی و فقر در اتیوپی باعث شد که شمار زیادی از فلاشاها عازم فلسطین اشغالی شده و وظایف سخت را در ارتش این رژیم بر عهده بگیرند.

نویسنده این مقاله معتقد است که تداوم جنگ غزه باعث بروز بحران‌های متعدد سیاسی و اجتماعی در داخل «اسرائیل» شده است و اسرائیلی‌ها به این یقین رسیده‌اند که "اسرائیل" مکان امنی نیست.

پربیننده ترین خبرها