گزارش خبرنگار العالم از اولین جلسه معرفی جایزه بین‌ المللی امام خمینی (ره) و اهمیت آن

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 14:25

اولین نشست  جایزه امام خمینی (ره) با حضور بسیاری از چهره ها و دست اندرکاران در تهران پایتخت ایران برگزار شد. محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد اسلامی، بر اهمیت این جایزه در معرفی شخصیت امام راحل در سطح بین المللی تاکید کرد.

العالم - ایران

نخستین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی (ره) با حضور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از چهره های فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ایران گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی کم نظیر و بی سابقه است و باید شخصیت ایشان را بیشتر از آنچه که هست به همه جهان شناساند، این جایزه به این مساله کمک می کند اما باید قبل از اعطای این جایزه برای شناساندن اهمیت آن برنامه های زیادی برگزار کنیم.

این جایزه در سطوح نظری و عملی برای آثار ممتاز، صرفاً علمی و جریان‌های تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی برخاسته از رویکرد امام راحل (رض) اعطا می‌شود. شاخص‌های اصلی جایزه با توجه به همخوانی با اندیشه‌های امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و تلاش برای ترویج و رساندن آن به عموم مردم تعیین می شود.

محمدمهدی ایمانی پور، رئیس انجمن فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران گفت: جایزه بین المللی امام خمینی (ره) از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف آن معرفی شخصیت امام و نفوذ فکری، سیاسی و اجتماعی جهانی ایشان است که به دو نفر داده و هر دو سال یک بار برگزار می شود.

از مهمترین محورهای این جایزه آشنایی با اندیشه های علمی و عملی امام راحل، مبارزه با استکبار، آزادی خواهی، تقریب مذاهب اسلامی، تعامل با مذاهب، جستجوی حقیقت و اعتماد به جنبه معنوی توحیدی و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها