شهرداری غزه از تخریب گسترده زیرساخت ها در غزه توسط اشغالگران خبر داد

شهرداری غزه از تخریب گسترده زیرساخت ها در غزه توسط اشغالگران خبر داد
سه شنبه 1 اسفند 1402 - 19:57

شهرداری غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست از آغاز جنگ علیه غزه و نسل کشی 4 ماهه غیرنظامیان، زیرساخت ها در باریکه غزه از جمله حدود یک میلیون متر مربع از جاده‌ها و خیابان‌ها را نیز تخریب کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شهرداری غزه امروز (سه‌شنبه) در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر با بمباران مناطق مختلف و همچنین ارسال بولدوزر جهت تخریب خیابان‌های آسفالت‌شده، پیاده‌روها، علائم راهنمایی و رانندگی و تأسیسات مختلف مربوط به معابر و خیابان‌ها، به تخریب بی‌سابقه خیابان‌ها و جاده‌های غزه اقدام کرده است.

این اطلاعیه افزود: رژیم اشغالگر حدود 3600 از تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی، 260 هزار متر از سنگ‌فرش پیاده روها و 160 هزار متر خطوط شبکه برق و روشنایی خیابان ها را با بولدوزر تخریب و ساختمان‌های مسکونی، مغازه‌ها و ساختمان های تاسیسات صنعتی را منهدم کرده است.

در اطلاعیه یاد شده آمده است : ویرانی‌های ناشی از اشغال غزه ، آن را به شهری فاجعه‌زده تبدیل کرده که یک فاجعه واقعی را رقم زده و دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق بشر مورد تایید قوانین بین المللی بشردوستانه و اعلامیه جهانی حقوق بشر، برای مردم دشوار شده است.

شهرداری از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی خواست به سرعت در بازسازی خیابان‌ها و احیای زندگی در شهر غزه که در جنگ توسط اشغالگران از بین رفته، کمک کنند.

از آغاز جنگ علیه غزه، نظامیان رژیم اشغالگر عمداً غیرنظامیان، تأسیسات غیرنظامی، تأسیسات خدماتی، خیابانها، چاه‌های آب، تأسیسات فرهنگی و آموزشی، بیمارستانها، مکان‌های زیارتی، مزارع و درختان را هدف قرار داده یا با بولدوزر تخریب کرده و از دسترسی غیرنظامیان به سوخت، برق، آب و غذا جلوگیری کرده است.

پربیننده ترین خبرها