لیبراسیون فرانسه :‌

شبکه تونلی متعلق به حزب الله می تواند در "اسرائیل"، زلزله ایجاد کند

شبکه تونلی متعلق به حزب الله می تواند در
سه شنبه 1 اسفند 1402 - 22:13

گزارش یک روزنامه فرانسوی، از نگرانی صهیونیست ها از توانمندی های حزب‌ الله لبنان به علت دارا بودن شبکه‌ای از تونل‌ها که به «اسرائیل» نیز می‌رسد» پرده برداشت.

العالم - لبنان

روزنامه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی نوشت : حزب‌ الله یک شبکه تونل زیرزمینی با کمک کره شمالی، با پیش‌ بینی تهاجم احتمالی اسرائیل، ایجاد کرده است.

این گزارش با استناد به ویدئوهای منتشر شده حزب‌ الله ، نیروهای ویژه را نشان می دهد هنگام بالا رفتن از پلکان، راکت اندازهایی همراه با دوچرخه، جعبه مهمات و دوربین‌های نظارتی در تونل‌هایی با نور مناسب روی دوش خود حمل می‌کردند.

به نوشته این روزنامه، اعضای حزب الله لبنان با برداشتن پوشش یک دهانه بزرگ ، با موشک های هدایت شونده، پهپادهای انفجاری و مسلسل به یک پایگاه نظامی حمله می کنند، همه این ها با مونتاژی «هالیوودی» نگرانی اسرائیل را برانگیخته است.

"کابوس اسرائیلی" که از لبنان می آید

این روزنامه خاطرنشان کرد :‌ همه اینها " کابوس دیگر اسرائیل" را به تصویر می کشد که نشان دهنده "حمله ساختگی واحد نخبگان رضوان از طریق تونلی از لبنان است ."

این روزنامه بر این باور است که حزب الله به دلیل «حمایت ایران» قدرت بسیار بیشتری نسبت به جنبش فلسطینی «حماس» دارد.

طرح دفاعی و شبکه ای که به کشورهای همسایه می رسد

این روزنامه خاطرنشان کرد :حزب الله لبنان «سال‌ها یک شبکه نظامی زیرزمینی پیچیده‌تر از غزه به طول چند صد کیلومتر و با شاخه‌هایی که به اسرائیل و شاید فراتر از آن به سوریه می‌رسد، ساخته است.

این روزنامه با اشاره به برخی محققان، کارشناسان و پایگاه های اسرائیلی تأکید کرد :‌حزب‌الله یک «طرح دفاعی با ده‌ها مرکز عملیات مجهز به شبکه‌های زیرزمینی محلی که بیروت، دشت بقاع و جنوب لبنان را به هم متصل می‌کنند» ایجاد کرده است.

زلزله ای زیر «اسرائیل»

پایگاه اسرائیلی "یانیت" نیز به نوبه خود با انتقال این اطلاعات از این روزنامه خاطرنشان کرد : حزب الله ممکن است با این تونل ها "زلزله" ای ایجاد کرده یا موجب فروریختن ساختمان ها در هنگام انفجارشان شود.

رژیم اسرائیل به شدت نگران وجود تونل های حزب الله لبنان نزدیک مرز شمالی سرزمین های اشغالی است، این تونل ها ممکن است به بیمارستان الجلیل در شهر نهاریا واقع در ساحل شمالی سرزمین های اشغالی برسد.

این نگرانی ها ماه‌ها پیش، پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن صدای حفاری در زیر زمین در نزدیکی بیمارستان الجلیل به وجود آمد و این مساله ارتش اسرائیل را بر آن داشت تا یک سری عملیات آزمایشی انجام دهد.

به گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم»، اسرائیل بیش از یک ماه پیش، بیش از 40 عملیات حفاری در این منطقه با هدف کاوش و آزمایش زیر زمینی انجام داد، اما چیزی به دست نیاورد.

پربیننده ترین خبرها