غارت اموال فلسطینیان غزه؛

انتقاد روزنامه عبری از دزدی سربازان اسرائیلی+ ویدیو

انتقاد روزنامه عبری از دزدی سربازان اسرائیلی+ ویدیو
چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 13:24

نویسنده صهیونیست از عملیات غارت و دزدی اموال فلسطینیان نوار غزه که از خانه‌های‌ خود آواره شده‌اند، توسط سربازان اسرائیلی انتقاد کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "یاگیل لوی" جامعه‌شناس متخصص در مسائل نظامی در مقاله‌ای در روزنامه "هاآرتص" نوشت: سربازان اسرائیلی پس از تصرف خانه‌های اهالی نوار غزه، اموال آنها را غارت می‌کنند.

او گفت: در روزنامه یدیعوت آحارونوت، نویسنده "ناهوم بارنیا" شهادت یک پزشک ذخیره را گزارش کرده که گفته است نیروهای ذخیره گوشی‌ها، موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها را غارت کرده اند. آیا این عادلانه است؟ من احساس شرمندگی کردم.

نویسنده مقاله افزود: یک سرباز در تیپ "گیواتی" با افتخار به خبرنگار تلویزیون "کان 11"، آینه بزرگی را نشان داد که از خانه‌ای در خان یونس سرقت کرده بود.

در ادامه این نوشتار آمده است: در شبکه‌های اجتماعی، یک سرباز اسرائیلی ویدئویی منتشر کرده است که در آن با افتخار پیراهن‌های فوتبال سرقت‌شده از خانه‌ای در غزه را به نمایش می‌گذارد. در ویدئویی دیگر، نیروهای ذخیره غذاهای لذیذی را به نمایش می‌گذارند که از خانه های ساکنان غزه دزدیده اند.

.

نویسنده هاآرتص خاطر نشان کرد: این حجم عظیم شهادت شفاهی منعکس کننده یک مشکل گسترده است، اما به نظر می‌رسد که ارتش در جلوگیری از این امر مشکل دارد.

وی گفت: هاآرتص گزارش داد که این موضوع در مذاکرات "هرتزی هالوی" رئیس ستاد ارتش با یگان‌های مختلف مطرح شد، اما هیچ تلاشی برای جلوگیری از غارت صورت نگرفت.

وی افزود: افسر ارشد آموزش ارتش (ژنرال لویوس) نامه‌ای در این خصوص به نیروها صادر کرد که به غارت اختصاص داشت. در این نامه تنها گفته شده بود که غارت‌ها آسیب‌هایی به اعتماد عمومی به ارتش و انسجام واحدها وارد می‌کند و سهمی در تبلیغات ضد اسرائیلی دارد. نویسنده مقاله در انتقاد به عملکرد این افسر ارشد نوشت: تنها یک استدلال وجود دارد که او فراموش کرده است که به آن اشاره کند: پیشگیری آشکار از سرقت. بدیهی است که صحبت کردن با سربازان در مور اخلاق دشوار است بنابراین دلایل و استدلال‌های سودگرایانه مطرح می‌شود.

.

به گفته نویسنده هاآرتص، سربازان لزوماً برای برآوردن نیازهای شخصی خود غارت نمی‌کنند و غارت از روی حرص و طمع نیست، بلکه غارت در هنگام جنگ بیانگر میل به انتقام است.

وی گفت: سرقت اموال مردم توسط سربازان، انتقام نمادین است؛ زیرا تصرف اموال دشمنان پس از شکست آنها نماد پیروزی کامل است.

وی معتقد است که غارت نماد انتقام‌جویی عمومی است و تصادفی نیست که با تخریب اموال از جمله بیش از یک حادثه که در آن منازل بی‌مورد به آتش کشیده شده است، همراه باشد.

نویسنده با اشاره به اینکه غارت نشان‌دهنده انکار انسانیت مردم غزه است، خاطرنشان کرد: این واقعیت که به اموال خصوصی آسیب وارد شده است، تنها فرضی را تأیید می‌کند و آن اینکه در غزه، آسیب رساندن به غیرنظامیان حتی پس از فرار آنها اشکالی ندارد. این نشان می‌دهد که غارت انحراف از جنگ نیست، بلکه ادامه این جنگ انتقام جویانه از راه‌های دیگر است.

پربیننده ترین خبرها