این کشورها در واکنش به تجاوز صهیونیست ها به غزه تحرکات دیپلماتیک انجام دادند

این کشورها در واکنش به تجاوز صهیونیست ها به غزه تحرکات دیپلماتیک انجام دادند
جمعه 4 اسفند 1402 - 09:52

از آغاز تجاوز رژیم اسرائیل علیه باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته و جنایت های مستمر این رژیم علیه فلسطینیان، برخی کشورها تصمیمات و تدابیری را در زمینه روابط دیپلماتیک خود با این رژیم اشغالگر اتخاذ کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "عربی ۲۱"، برخی کشورها به منظور محکومیت جنایت های رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در باریکه غزه، تدابیری را علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده‌اند که از جمله آن ، می توان به فراخواندن سفرا از فلسطین اشغالی برای رایزنی و تعلیق روابط دوجانبه اشاره کرد.

کشورهای یاد شده ، جزء کشورهایی هستند که تحرکات دیپلماتیک علیه رژیم اشغالگر اتخاذ کرده‌اند:

ترکیه: آنکارا در محکومیت تجاوز بی‌وقفه رژیم اسرائیل به غزه و مخالفت این رژیم با آتش‌بس در این باریکه، ۴ نوامبر سفیر خود در فلسطین اشغالی را برای رایزنی فرا خواند.

هندوراس: این کشور در سوم نوامبر در اعتراض به رنج و دردهای فلسطینیان در غزه، سفیر خود در فلسطین اشغالی را فرا خواند.

کلمبیا: این کشور از همان آغاز جنگ، سفیر خود در تل‌آویو را فرا خواند و پیام‌های شدید اللحنی هم به تل آویو می داد.

اردن: در همان روزهای نخست جنگ غزه، اردن تدابیری دیپلماتیک اتخاذ، و سفیر خود در فلسطین اشغالی را فورا فراخواند و همچنین اعلام کرد تا زمانی‌که جنگ ادامه داشته باشد، سفیر رژیم صهیونیستی نباید وارد اردن شود.

برزیل:‌ این کشور در اعتراض به تجاوز مستمر علیه باریکه غزه، روابط خود با رژیم اشغالگر را قطع و سفیرش را از فلسطین اشغالی فرا خواند.

شیلی: در اول نوامبر، شیلی نیز سفیر خود در فلسطین اشغالی را برای رایزنی و اعتراض به جنایات بی‌امان صهیونیست‌ها در غزه فرا خواند.

آفریقای جنوبی: تصمیم آفریقای جنوبی به قطع روابط با رژیم اسرائیل، از بارزترین مواضعی بود که خشم این رژیم را برانگیخت.

بولیوی: بولیوی اول نوامبر روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل را قطع و تداوم جنایات این رژیم علیه فلسطینیان در باریکه غزه را محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها