تدابیر سختگیرانه ارتش مصر در مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی

تدابیر سختگیرانه ارتش مصر در مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی
جمعه 4 اسفند 1402 - 12:30

ارتش مصر ، تدابیری سختگیرانه را در منطقه مرزی واقع در حد فاصل مصر و فلسطین اشغالی اتخاذ کرده است تا از وقوع هرگونه حملات یا عملیات در امتداد مرزهای مشترک با سرزمین های اشغالی از منطقه کرم ابوسالم در شمال تا منطقه ایلات در جنوب، جلوگیری کند.

العالم- مصر

به گزارش العالم به نقل از پایگاه «العربی الجدید»، منابع مصری اعلام کردند که این تدابیر ارتش مصر در راستای توافق های مستمر با رژیم اشغالگر اتخاذ شده که تمرکز بر آموزش سربازان وظیفه در ارتش را شامل می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که این نیروها علیه نیروهای ارتش اشغالگر دست به سلاح نبرند.

منابع قبیله‌ای در صحرای سینای مصر به العربی الجدید گفتند :‌ از همان آغاز جنگ علیه باریکه غزه به‌ ویژه در برهه اخیر، ارتش مصر از طریق اتخاذ تدابیری میدانی و امنیتی، اقداماتی را برای کنترل منطقه انجام داده است.

به گفته منابع یاد شده، سازمان اطلاعات نظامی مصر همچنین استفاده از تلفن‌های همراه مدرن را برای سربازان وظیفه در طول مدت خدمت‌شان در مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی ممنوع اعلام کرده است و آنها فقط تلفن‌های کلاسیک را می‌توانند با خود حمل کنند که امکان رصد اخبار و تحولات مربوط به باریکه غزه وجود ندارد و در این‌صورت آنها نمی‌توانند در اعلام حمایت از فلسطینیان غزه، عملیاتی مشابه عملیات "محمد صلاح" را اجرا کنند.

اوایل ژوئن گذشته، رسانه‌های عبری زبان از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نقاط مرزی با مصر خبر دادند که طی آن یک سرباز مصری به نام محمد صلاح توانسته بود با عبور از حصار مرزی وارد فلسطین اشغالی شود و در دو نوبت، ۳ نظامی ارتش اشغالگر را به هلاکت برساند.

منابع مذکور در ادامه اعلام کردند که طی هفته‌های اخیر مشاهد شده که نیروهای ارتش مصر مستقر در منطقه مرزی در مجاورت گذرگاه العوجا- نیسانا فاقد سلاح هستند؛ زیرا شهرک‌نشینان صهیونیست با تجمع گسترده در این منطقه، برخی اقدامات تحریک‌کننده از جمله رقص، حمله به رانندگان مصری و تخریب کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به باریکه غزه را انجام می دهند و همچنین برای پایین کشیدن پرچم مصر از روی این کامیون‌ها تلاش می کنند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که حضور مسئولان مصری با لباس غیرنظامی در این منطقه مشاهده شده تا بدین ترتیب، تحولات میدانی را بررسی و از بروز هرگونه تنش یا درگیری میان دو طرف جلوگیری کنند.

پربیننده ترین خبرها