نیویورک‌تایمز: شکست حماس کماکان دور از دسترس «اسرائیل» است

نیویورک‌تایمز: شکست حماس کماکان دور از دسترس «اسرائیل» است
جمعه 4 اسفند 1402 - 22:59

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامهای امنیتی اسرائیلی نوشت: شکست حماس کماکان دور از دسترس «اسرائیل» است و اکثر تونل‌های حماس در غزه هنوز سالم هستند.

العالم – فلسطین

بیش از ۲۹۵۰۰ نفر در جنگی که رژیم اسرائیل بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز کرده به شهادت رسیدند.

حملات بی‌امان رژیم اسرائیل در غزه محله‌های زیادی را با خاک یکسان، خانواده‌های کثیری را داغدار، کودکان فراوانی را یتیم و نزدیک به ۱.۷ از ساکنان این باریکه محصور را آواره کرده است.

در شرایطی که نحوه رفتار رژیم اسرائیل در جنگ به موضوعی برای نگرانی‌های فزاینده در جامعه جهانی تبدیل شده ارتش این رژیم بر اساس ارزیابی‌های داخلی خود معتقد است ضربه‌ای کاری به جنبش حماس وارد کرده است.

با وجود این، روزنامه نیویورک‌تایمز امروز جمعه بر اساس مصاحبه با جمعی از مقام‌های امنیتی فعلی و سابق رژیم اسرائیل گزارش داده که هدف اعلام‌شده «بنیامین نتانیاهو» برای این جنگ کماکان دور از دسترس قرار دارد.

منابع مورد استناد نیویورک‌تایمز پیش‌بینی می‌کنند که شکست و نابودی حماس مستلزم عملیاتی طولانی‌مدت و ادامه‌دار است.

به گفته این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی فعلی و سابق رژیم اشغالگر، هنوز هزاران نفر از مبارزان حماس در باریکه غزه در حال فعالیت هستند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که از نظر آنها عملیات‌های رژیم اسرائیل در غزه توانمندی‌های حماس را محدود کرده اما رژیم اسرائیل در آینده قادر به از بین بردن توانمندی‌های نظامی این گروه نخواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها