جهاد اسلامی: شرط مبادله اسرا، توقف حملات و عقب نشینی کامل از غزه است

شنبه 5 اسفند 1402 - 13:51

مسئول روابط فلسطینی در جنبش جهاد اسلامی در لبنان با بیان این که نتانیاهو تحت فشار تحولات میدانی مجبور شد هیئتی را برای مذاکره به پاریس بفرستد، تاکید کرد که توافق مبادله اسرا تنها با توقف حملات و عقب نشینی کامل از غزه ممکن خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

ابو سامر موسی، مسئول روابط فلسطینی در جنبش جهاد اسلامی در لبنان، در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم، خطاب به صهیونیست ها و آمریکایی ها اظهار داشت: اگر خواهان توافق مبادله اسرا هستید، باید حملات رژیم صهیونیستی متوقف شود و به طور کامل از غزه عقب نشینی کند.

وی خاطرنشان کرد، نسخه اولیه از توافق پاریس به مقاومت تحویل داده شد؛ مقاومت پاسخ خود را به مصر و قطر ارایه داد؛ این پاسخ در اختیار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا قرار گرفت. این در حالی است که این رژیم خواسته های فلسطین را رد کرده است.

مسئول روابط فلسطینی در جنبش جهاد اسلامی در لبنان گفت: نتانیاهو پس از فشارهای شدید ناچار به گسیل هیئتی برای مذاکرات در مصر شد. این رژیم پیشتر حاضر به شرکت در مذاکرات قاهره نبود اما هیئت خود را ارسال کرد البته نه برای مذاکره بلکه صرفا برای شنیدن دیدگاه ها.

وی افزود: امروز در نتیجه فشارهای میدانی، نتانیاهو هیئتی را به پاریس ارسال کرده است. این هیئت اجازه شرکت در مذاکرات درباره ایجاد مبانی یا مکانیسم های توافق مبادله اسرا را دارد.

ابو سامر در ادامه تصریح کرد که با این حال خواسته های فلسطین همان است که بود. و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا اگر خواستار توافق بر سر مبادله اسرا هستند باید به طرح توقف حملات به غزه و خروج کامل از این منطقه پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد که مقاومت طرح اولیه توافق پاریس را به دقت مطالعه کرده و مورد بحث و مناقشه مفصل قرار داده است و در نهایت بر خواسته اصلی خود یعنی خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از غزه اصرار ورزیده است و اکنون هم خواستار بازگشت اهالی به خانه های خود در شمال غزه است.

ابوسامر موسی تأکید کرد که مقاومت راهبرد خود را ذره ای تغییر نداده است و از همان ابتدا بر طرح مبادله اسرا به طور فراگیر یا جزئی اصرار داشته است.

وی تصریح کرد که این خواسته هنوز هم به قدرت خود باقی است... اما نکته ای که ممکن است امروز برای مقاومت جدید باشد، این است که در مرحله اول 3000 فلسطینی در ازای برخی اسرای صهیونیست آزاد شوند و آزادی اسرای نظامی صهیونیست به مرحله آخر و توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه موکول می شود.

ابو سامر در پایان گفت: باید باز هم تأکید کنم که مقاومت فلسطین همچنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی، عقب نشینی متجاوزان، بازسازی ویرانه های جنگ، وحدت غزه و دادن اجازه بازگشت به شمال غزه به اهالی آن اصرار دارد.

پربیننده ترین خبرها