فراخوان گزارشگران سازمان ملل برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

فراخوان گزارشگران سازمان ملل برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی
شنبه 5 اسفند 1402 - 16:44

گزارشگران سازمان ملل طی بیانیه مشترکی خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، گزارشگران سازمان ملل متحد در این بیانیه خواستار توقف فوری فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از این تسلیحات علیه انسان‌های بی‌گناه در غزه شدند.

در این بیانیه آمده است: فروش تسلیحات به اسرائیل به دلیل اینکه در غزه استفاده می‌شود و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند باید فورا متوقف شود.

گزارشگران سازمان ملل تاکید کردند: همه کشورها باید اطمینان حاصل کنند که طرف‌های درگیری های مسلحانه به قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابق با کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند.

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است: حتی اگر هدف کشورهای صادرکننده، استفاده از این تسلیحات خلاف قوانین نباشد، چنین فروشی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بست و همچنان در حال بمباران این منطقه است. جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲۹ هزار شهید و ده ها هزار زخمی به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها