افزایش بازداشت شدگان کرانه باختری به ۷۲۱۰ نفر از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون

افزایش بازداشت شدگان کرانه باختری به ۷۲۱۰ نفر از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون
شنبه 5 اسفند 1402 - 19:45

دو نهاد فلسطینی اعلام کردند به دنبال بازداشت ۲۰ فلسطینی دیگر توسط رژیم صهیونیستی در روزهای جمعه و شنبه، شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری به هفت هزار و ۲۱۰ نفر افزایش یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطین امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند به دنبال بازداشت حداقل ۲۰ فلسطینی در کرانه باختری در روزهای جمعه و شنبه، شمار بازداشت شدگان فلسطینی این منطقه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون به هفت هزار و ۲۱۰ نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران در هنگام بازداشت فلسطینی ها در استان های بیت المقدس، رام الله، بیت لحم، الخلیل، طولکرم و نابلس، اقدام به سرکوب و ضرب و شتم شدید بازداشت شدگان و تهدید آنها و خانواده هایشان و همچنین تخریب اموال آنها انجام کرده اند.

این دو نهاد فلسطینی تأکید کرده اند: رژیم صهیونیستی به جنایت ربودن فلسطینی ها پس از گذشت ۱۴۱ روز از تجاوز به غزه و نسل کشی فلسطینی ها در این منطقه ادامه می دهد.

کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطین همچنین با اعلام نام اسیر فلسطینی شهید در زندان های رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: عزالدین زیاد البنای ۴۰ ساله که معلول جسمی بود و از بیماری های مختلف رنج می برد حدود دو ماه پیش توسط رژیم صهیونیستی در منزلش بازداشت شد.

این دو نهاد فعال درباره حقوق اسرای فلسطینی اعلام کردند: عزالدین البنا پس از بازداشت بارها در زندان الرمله شکنجه شد که بر اثر آن، وضعیت جسمی اش رو به وخامت نهاد و سرانجام در روز ۲۰ فوریه (اول اسفند) به شهادت رسید اما سازمان زندان های رژیم صهیونیستی از اعلام شهادت وی خودداری کرد. بدین ترتیب شمار فلسطینی های به شهادت رسیده در زندان های رژیم اشغالگر از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۱۰ نفر افزایش یافت.

از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، شهرک نشینان صهیونیست به افزایش حملاتشان در کرانه باختری پرداختند. ارتش رژیم اشغالگر نیز با افزایش و تشدید عملیاتش در این منطقه باعث شهادت ۴۰۵ فلسطینی و زخمی شدن بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تن دیگر شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها