لحظه به لحظه با 143 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 143 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 08:01

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری فلسطین در یکصدو چهل و سومین روز از جنایتگری این رژیم به ویژه کشتار جمعی در غزه همچنان ادامه دارد به طوری که بامداد امروز (دوشنبه) جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اطراف بیمارستان اروپایی در جنوب خان یونس بمباران کردند که به شهادت دو شهروند و زخمی شدن دیگر ساکنان آن منجر شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، ارتش اشغالگر در ساعات اخیر حملات شدیدی را به ویژه در جنوب باریکه غزه انجام داده است. در هیمن خصوص توپخانه‌ رژیم صهیونیستی محله أمل در شهر خان یونس، جنگنده های صهیونیستی نیز به بمباران بیت حانون در شمال باریکه غزه، بمباران خانه ای در شهر رفح و به شهادت رساندن 4 فلسطینی و زخمی کردن شماری دیگر و حملات بالگردها به شرق جبالیا در شمال غزه مبادرت کردند.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اطراف بیمارستان اروپایی در جنوب خان یونس بمباران کردند که به شهادت دو نفر و زخمی شدن شماری دیکر منجر شد. ارتش صهیونیستی همچنین تعدادی از خانه های فلسطینیان را در محله أمل در خان یونس منفجر و با خاک یکسان کرد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 143مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

21:52 | سفر مخفیانه رئیس ستاد ارتش صهیویستی و رئیس شاباک به مصر

گزارش ها از سفر مخفیانه رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس شاباک به مصر برای دیدار با همتایان مصری خود حکایت دارد.

گفته می شود که هدف از این سفر ، اطمینان دادن به همتایان مصری است در این خصوص که تل آویو درصورت شروع عملیات زمینی در رفح ، تدابیری برای جلوگیری از ورود آوارگان فلسطینی به صحرای سینا اتخاذ خواهد کرد.

21:10 | تصاویری از حمله پهپادهای صهیونیست ها با یک فروند موشک به خودروی سواری در شهرک المجادل در جنوب لبنان

خبرها از شهادت همه سرنشینان خودرو در این حمله حکایت دارد.

19:17 | ویدئویی از افتخار کردن سه سرباز صهیونیست به ارتکاب تروریسم و وضعیت فجیع و ویرانگر که در غزه ایجاد کرده اند!

ضص

18:23 | شلیک ده ها موشک از لبنان به سمت جولان اشغالی

ag

17:41 | منابع لبنانی: حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به شهر عیتا الشعب در جنوب لبنان

عینا

16:57 | خبرنگاران در باریکه غزه با برگزاری تجمعی، از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواستند تا رژیم صهیونیستی را برای توقف کشتار روزنامه نگاران فلسطینی تحت فشار قرار دهند.

خبر

16:48 | تحصن روزنامه نگاران فلسطینی در دیر البلح در اعتراض به جنایات صهیونیستها

الفغ

16:43 | تلاش کودکان فلسطینی برای حفظ قرآن در یک مرکز اسکان آوارگان در غزه

rvhk

14:58 | جوانان فلسطینی و روزنامه نگاران در حال تمیز کردن جاده برای کامیون هایی که به سمت غزه حرکت می کنند.

;hl
این واقعه دیروز به رخ داد

14:54 | آژیر خطر در چندین منطقه رژیم اسراییل در جلیل علیا در مرز با جنوب لبنان به صدا درآمد.


14:51 | لحظه سرنگونی پهپاد اسرائیلی با موشک زمین به هوا

nhnh

14:50 | گوشه ای از ویرانی های دانشگاه الاقصی در غرب خان یونس به دست نظامیان رژیم اشغالگر

,dvh

13:00 | شمار شهدای غزه به 29782 نفر افزایش یافت


وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز دوشنبه از افزایش شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر (15 مهر ماه / آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا این لحظه به 29782 و شمار مجروحان نیز به 70043 نفر خبر داد.

09:37 | نظامی ارتش اشغالگر با انتشار ویدیویی کفش‌هایی را از خانه‌ای در غزه می‌دزدد و آن‌ را به عنوان هدیه به نامزدش تقدیم می‌کند.

11

08:15 | فلسطین الیوم: نیروهای اشغالگر در جریان یورش بامداد امروز (دوشنبه) به روستای العیساویه در قدس اشغالی شماری از فلسطینیان خردسال و مردان جوان را دستگیر کردند.

در

07:34 | شهادت جوان فلسطینی

ماجد عوض نبهان جوان فلسطینی که در حمله سه روز پیش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری مجروح شده بود،بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.


07:26 | تظاهرات در شهر گوتنبرگ سوئد در حمایت از غزه و محکومیت همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان

لا

07:08 |حمله موشکی حزب الله به پایگاه البغدادی

نیروهای مقاومت اسلامی لبنان ساعت 3:10 بامداد امروز (دوشنبه) یک نیروی اسرائیلی را در پایگاه البغدادی و اطراف آن با موشک هدف قرار دادند در این حمله این پایگاه به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت./ المنار

07:08 |حملات توپخانه ای شدید رژیم صهیونیستی به منطقه مرکزی باریکه غزه به ویژه شمال اردوگاه نصیرات


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها