فردی که مقابل سفارت اسراییل خودسوزی کرده بود یک نظامی آمریکایی است+ ویدیو و هشدار صحنه دلخراش

فردی که مقابل سفارت اسراییل خودسوزی کرده بود یک نظامی آمریکایی است+ ویدیو و هشدار صحنه دلخراش
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 08:54

نظامی سابق آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در واشنگتن در اعتراض به جنگ غزه خودسوزی کرد، ویدیوی منتشر شده از این واقعه حاوی صحنه های دلخراشی است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد.
وزیخودساین افسر سابق آمریکایی فریاد می‌زد: من در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شریک نخواهم بود، فلسطین را آزاد کنید.

او قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود: خودسوزی امری هولناک است اما نه به اندازه جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد.

پلیس واشنگتن و سازمان خدمات اضطراری اعلام کرده اند که این فرد به بیمارستان منتقل شده و در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

در همین حال عوفر کاسیف نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) یکشنبه شب با بیان این که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم یک بیمار روانی است، از دیوان بین المللی دادگستری خواست که جنگ در غزه را متوقف کند.

وی با تاکید بر اینکه کابینه نتانیاهو دشمن شماره یک اسرائیلی ها است و باید سرنگون شود، افزود: اگر جنگ غزه متوقف شود اسرای اسرائیلی در غزه به سلامت به خانه‌های خود باز می‌گردند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه که روز شنبه (5 اسفند ماه) منتشر شده است، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) به 29606 نفر و شمار مجروحان نیز به 69737 نفر افزایش یافته است.
به علت حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، بیشتر شهدا و مجروحان این حملات را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می دهند.

هنوز نزدیک به 7000 نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ نسل‌کشی علیه ساکنان باریکه غزه تا کنون ۱۳۲ خبرنگار را نیز به شهادت رسانده است.

پربیننده ترین خبرها