"نفرین غزه"؛

آيا انگلیس به رژیم صهیونیستی از پشت خنجر خواهد زد؟

آيا انگلیس به رژیم صهیونیستی از پشت خنجر خواهد زد؟
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 19:21

تحت فشارهای مردمی و حزبی، انگلیس کمک نظامی به رژیم اشغالگر را تا پایان جنگ غزه "به حال تعلیق درآورده است".

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه "دیلی اکسپرس" به نقل از منابع نظامی - که هویت‌شان ذکر نشده- فاش کرد که از "اسرائیل" خواسته شده است تا پایان جنگ غزه، هواپیماهای "اف-۳۵" خود را در پایگاه هوایی "آکروتیری"- متعلق به نیروی هوایی انگلیس- در قبرس فرود نیاورد.

به گفته منابع یاد شده، انگلیس تا پایان جنگ غزه نمی‌تواند به «اسرائیل» در رفع هر گونه نقص فنی که جنگنده‌های "اف-۳۵" با آن مواجه می‌شوند، کمک کند.

نیروی هوایی انگلیس و نیروی هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی روابطی نزدیک با هم دارند.

با توجه به این که انگلیس سهمی ۱۵ درصدی از سود تولید جنگنده‌های "اف-۳۵" می‌برد، فروش این جنگنده‌ها به رژیم اشغالگر به نفع انگلیس خواهد بود. همچنانکه تصمیم اسرائیل برای خرید ۵۰ فروند هواپیمای "اف-۳۵" به معنی سود انگلیس در خدمات پس از فروش و صادرات قطعات یدکی هواپیما به این رژیم نیز خواهد بود.

انگلیس، اما، به‌ تازگی به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اطلاع داده که یک مرکز کمک فنی در پایگاه آکروتیری نیروی هوایی انگلیس در قبرس را خارج خواهد کرد.

انگلیس همچنین تدابیری بلندمدت را که به هلیکوپترهای اسرائیلی اجازه می‌دهد تاکتیک‌های آتش‌نشانی و برخی تاکتیک‌ها در جزایر دریای مدیترانه را تمرین کند، متوقف کرده است.

طبق این گزارش، رزمایش برنامه‌ریزی‌شده میان جت‌های جنگنده "اف-۳۵بی" نیروی هوایی انگلیس و جنگنده‌های "اف ۳۴ آی" نیروی هوایی رژیم اشغالگر که قرار بود طی سال جاری میلادی برگزار شود، نیز لغو شده است.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که دولت لندن تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ای قرار گرفته تا در صورت حمله زمینی ویرانگر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب باریکه غزه، فروش تسلیحات به این رژیم را متوقف کند.

از سوی دیگر، با وخیم شدن اوضاع انسانی در باریکه غزه، فشارهای دیپلماتیک بر انگلیس جهت اتخاذ رویکردی مشابه با دیگر کشورها و تعلیق صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

هفته گذشته دادگاهی در هلند به دولت این کشور دستور داد تا تحویل قطعات جنگنده اف-۳۵ به رژیم صهیونیستی را ظرف هفت روز به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه متوقف کند. وزرای خارجه ایتالیا و اسپانیا هم به محض شروع حملات در غزه، صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی را متوقف کردند. در حالی‌که تاکنون هیچ تصمیمی از سوی دولت انگلیس درخصوص تعلیق مجوزهای صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی اتخاذ نشده است.

پربیننده ترین خبرها