فراخوان هنیه برای حمایت همه جانبه ملت فلسطین از مسجدالاقصی در ماه رمضان

فراخوان هنیه برای حمایت همه جانبه ملت فلسطین از مسجدالاقصی در ماه رمضان
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 14:25

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان این که صهیونیستها و آمریکا نخواهند توانست با دسیسه های سیاسی به مقاصد خود برسند، از همه فلسطینان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی خواست برای حمایت از مسجدالاقصی از روز نخست ماه مبارک رمضان عازم این مکان مقدس شوند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه در پیامی تلویزیونی در همایش موسسه بین‌المللی قدس که از شکبه العالم نیز منتشر شد،گفت: دشمن صهیونیستی در نوار غزه مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات، نسل‌کشی و کوچاندن فلسطینیان در طول تاریخ بشریت شده است.

وی خاطرنشان کرد که مقاومت فلسطین به رغم عدم توازن قدرت، با شجاعتی تاریخی با تجاوز دشمن صهیونیستی مقابله کرد.

هنیه افزود: مقاومت طرح‌های دشمن برای کوچاندن فلسطینیان از غزه و شمال آن را ناکام گذاشت و هنوز 700 هزار نفر از فلسطینیان در این مناطق ثابت و پایدار هستند.

وی تصریح کرد که مقاومت امانت‌دار فداکاری‌ها و جانفشانی‌های ملت تا بیرون راندن اشغالگران خواهد بود و به اصول ملت و امت پایبند خواهد ماند.

هنیه گفت: هر انعطاف و نرمشی که در مذارکرات از خود نشان داده‌ایم به دلیل نگرانی بابت ریخته شدن خون فلسطینیان بوده و همزمان با آن برای دفاع از آن‌ها آماده ایم.

اسماعیل هنیه تصریح کرد که تهدید دشمن به ارتکاب جنایاتی تازه در رفح بیانگر خوی جنایتکارانه دشمن صهیونیستی و ارتش نازی آن است.

وی گفت: ارتش دشمن یکی از پست‌ترین ارتش‌هایی است که بشریت در طول تاریخ به خود دیده است.

هنیه گفت: وظیفه امت اسلامی است که توطئه جنگِ به گرسنگی کشاندن مردم غزه و شمال آن را به شکست بکشاند.

وی افزود: همه جهان به ویژه کشورهای عربی باید در مقابل این دشمن اشغالگر ایستاده و جلوی حمله آن به رفح را بگیرند. همچنین همه باید برای به شکست کشاندن توطئه گرسنگی و قطحی در غزه پیشقدم شوند.

هنیه گفت: وظیفه همگان بسیار فراتر از ابتکارات ارائه شده است بلکه لازم است پل‌هایی موثر برای شکستن محاصره غزه ایجاد شود.

وی افزود: دشمن صهیونیستی چند ماه است در مقابل دلاورمردان ما در میدان نبرد در غزه عاجز و ناتوان مانده و به قتل و کشتار زنان و کودکان مبادرت کرده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: دشمن گمان می‌کند با محاصره مسجد الاقصی و رها کردن افسار شهرک‌نشینان برای تعرض به آن، می‌تواند نبرد طوفان الاقصی را از معنا و مفهوم اصلی خود خالی کند.

وی افزود: مقاومت فلسطین در زمانی که دشمن برای نابودی قضیه فلسطین آماده می‌شد، وارد نبرد طوفان الاقصی شد. کمترین چیزی که در رابطه با مسجد الاقصی و دیگر مقدسات فلسطین به آن راضی خواهیم شد، پایبندی رژیم اشغالگر به وضعیت موجود طبق قوانین بین‌الملل است.

هنیه گفت: غزه حجت را بر همه امت تمام کرد تا در جنگ آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین مشارکت داشته باشند.

وی افزود: مسجد الاقصی همچنان اساس نزاع با دشمن خواهد بود و ملت فلسطین از مساجد و کلیساها و دیگر مقدسات خود به شیوه‌های مختلف دفاع خواهد کرد در همین زمینه عموم مردم باید برای حضور و اعتکاف در مسجد الاقصی و شکستن محاصره غزه در این مسجد حاضر شوند.

هنیه گفت: تجاوزات و جنایاتی که در کرانه باختری شاهد هستیم، زمینه‌ساز طرح کوچاندن همه جانبه فلسطینیان خواهد بود. درخواست ما از ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی این است که از روز نخست ماه مبارک رمضان عازم این مسجد شوند.

پربیننده ترین خبرها