خوش‌بینی رئیس‌جمهوری عراق درباره توافق قریب‌الوقوع برای خروج آمریکایی‌ها

خوش‌بینی رئیس‌جمهوری عراق درباره توافق قریب‌الوقوع برای خروج آمریکایی‌ها
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 19:56

رئیس‌جمهوری عراق نسبت به توافق قریب‌الوقوع درباره مسئله خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق ابراز خوش‌بینی کرد و گفت خطر گروه تروریستی داعش نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است.

العالم- عراق

به گزارش العالم، "عبداللطیف جمال رشید" رئیس‌جمهور عراق درباره حضور نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق تأکید کرد:‌ خروج نیروهای آمریکایی از عراق تصمیمی است که دولت بغداد آن را از طریق هماهنگی با احزاب سیاسی و پارلمان اتخاذ می‌کند.

رئیس‌جمهور عراق که با تلویزیون "الحدث" گفت‌وگو می‌کرد، از آغاز تماس‌ها درباره خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق خبر داد و افزود: استقرار نیروهای آمریکایی در عراق مرتبط با گروه تروریستی داعش است که خطر آن، نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است.

او همچنین از توافق قریب‌الوقوع درباره مسئله خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق ابراز خوش‌بینی کرد.

رئیس‌جمهوری عراق در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، به روابط کشورش با ایران اشاره کرد و روابط طرفین را بسیار قوی خواند و گفت ما و ایران روابط تجاری و دینی داریم.

عبداللطیف جمال رشید گفت:‌ ما برای آرام کردن اوضاع در منطقه تلاش می‌کنیم و در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان سعودی و نیز بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موفق شده‌ایم. اختلافات در منطقه، بنیادی نیست بلکه قابل حل است.

پربیننده ترین خبرها