تلاش مذبوحانه آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم اشغالگر

چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 22:23

آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم اشغالگر در تجاوز به غزه، در تلاش است با انجام یک‌سری حملات هوایی و دریایی علیه شهرهای یمن به‌ویژه الحدیده، محاصره دریای بنادر اسرائیلی را بشکند.

العالم- یمن

از ژانویه گذشته، استان‌های یمن شاهد حملات گسترده هوایی و دریایی آمریکا و انگلیس بوده اند تا از این طریق بتوانند محاصره دریای رژیم اشغالگر را بشکنند.

اقدامات تنش‌زای بی‌سابقه آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و استقرار شماری از ناوگان‌های دریای و ناوشکن‌ها، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی را در معرض شکست‌های حیثیتی در عرصه جهانی قرار داده است به نحوی که حملات بی‌هدف آنها، خسارات مادی سنگینی به آنها تحمیل کرده است و در مقابل، پهپادها و موشک‌های یمنی همچنان اعتبار و نفوذ خود را در این نبرد مقدس حفظ کرده‌اند.

استان الحدیده که به نگهبان دریای سرخ معروف است، به رغم متضرر شدن از تجاوزهای ائتلاف سعودی- اماراتی طی ۸ سال، همچنان موضعی شرافتمندانه در قبال قضیه فلسطین اتخاذ کرده است. مناطق الصلیف، راس عیسی، العرج، اللحیه نیز تقریبا به صورت روزانه آماج ده‌ها حمله هوایی و دریایی ائتلاف دوگانه قرار دارند ولی همچنان مقاوم هستند و زندگی در این مناطق روال طبیعی خود را طی می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها