واکنش ها به جنایت هولناک میدان النابلسی غزه

واکنش ها به جنایت هولناک میدان النابلسی غزه
پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 13:08

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به صف شهروندان فلسطینی که برای دریافت کمک های غذایی در جنوب غرب غزه جمع شده بودند، جنایت هولناک دیگری را رقم زد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز با حمله به اجتماع شهروندانی که برای دریافت کمک های غذایی در جنوب غرب غزه جمع شده بودند، جنایت هولناکی را رقم زد. در این حمله بیش از 70 شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 250 نفر مجروح شدند.

این بیانیه می افزاید: رژیم صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت، از قبل برنامه ریزی کرده بود. لذا به عمد و در راستای اصرار بر ادامه سیاست نسل کشی و پاکسازی نژادی در غزه، به قتل عام مردمی مبادرت کرد که برای دریافت کمک های غذایی تجمع کرده بودند. این رژیم از قبل می دانست که شهروندان بی دفاع برای دریافت لقمه نانی در این منطقه تجمع خواهند کرد لذا با خونسردی کامل همه را قتل عام کرد.

دفتر اطلاع رسانی فلسطین خاطرنشان کرد: ما دولت آمریکا و شخص جو بایدن، جامعه بین المللی، رژیم صهیونیستی و تمام مؤسسات بین المللی را – که از مسئولیت های خود شانه خالی کرده اند – مسئول این جنایت هولناک و تمام جنایاتی که رژیم اشغالگر تا الان مرتکب شده است، می دانیم.

در این بیانیه آمده است: ما از همه کشورها به خصوص کشورهای عربی و اسلامی و سازمان همکاری اسلامی می خواهیم برای توقف نسل کشی در فلسطین و غزه و توقف سیل خون و کشتار غیر نظامیان هر چه سریع تر مداخله کنند.

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این جنایت، گواهی روشن است بر اینکه رژیم صهیونیستی با خیال راحت و جلوی چشم جهانیان، به نسل کشی در غزه اقدام کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما دولت بایدن و دولت های غربی و عربی و مؤسسات بین المللی را مسئول تعمد رژیم صهیونیستی به ادامه جنایات آن می دانیم.

ارتش رژیم جنایتکار صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) در اقدامی جنایتکارانه، فلسطینیانی را که در میدان النابلسی واقع در خیابان الرشید در شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های ارسالی به این باریکه بودند، قتل عام کرد.

رسانه های فلسطینی گفتند در این حمله بیش از 70 نفر به شهادت رسیده و 600 نفر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها