رییس ستاد انتخابات استان تهران تشریح کرد؛

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی و آمار نهایی نامزدها در استان تهران

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی و آمار نهایی نامزدها در استان تهران
پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 19:26

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در ساعات باقی مانده به آغاز رأی گیری، جزییات آمار نامزدها و تعداد شعب اخذ رأی در استان را تشریح کرد.

العالم - ایران / سیاسی

سید عباس جوهری عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با استناد به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق این قانون ۲۴ ساعت قبل از آغاز فرآیند رأی گیری تبلیغات ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور ممنوعیت تبلیغات از سوی نامزدهای انتخاباتی در استان تهران نیز از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه دهم اسفندماه آغاز شده است، گفت: ضروری است که داوطلبان انتخاباتی و طرفداران نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و از هر گونه تبلیغات خودداری کنند.

جوهری در ادامه خطاب به طرفداران و هواداران نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد: همراه داشتن هر گونه تصویر، بروشور و تبلیغ نامزدهای انتخاباتی در روز رأی گیری و زمان برگزاری انتخابات ممنوع می‌باشد، لذا از همه عزیزان تقاضا داریم به این نکته نیز توجه داشته باشند.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای رأی دادن بیان کرد: در این زمینه نیز طبق اعلام‌های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده برای انتخابات امسال مقرر شد، افراد بتوانند علاوه بر شناسنامه با استفاده از کد ملی موجود در سایر مدارک هویتی مثل؛ گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیز برای رأی دادن استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره آخرین آمار نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان تهران گفت: با احتساب انصراف‌های اعلام شده ۳ هزار و ۸۴۸ نفر در استان تهران در روز انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: برای کسب هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۹۹ نفر کاندید وجود دارد.

جوهری تعداد شعب اخذ رأی در سطح استان تهران را ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۴۸۹ شعبه سیار خواهند بود.

وی تعداد شعب شهری و روستایی مستقر در استان استان تهران را ۶ هزار و ۲۴۵ شعبه شهری و ۵۶۶ شعبه روستایی اعلام و اظهار کرد: تمام برنامه ریزی ها در ستاد انتخابات استان تهران صورت گرفته و برای خلق حماسه‌ای بزرگ، آماده حضور مردم عزیز استان پای صندوق‌های رأی هستیم.

پربیننده ترین خبرها