واکنش عربستان به کشتار آوارگان در شمال غزه

واکنش عربستان به کشتار آوارگان در شمال غزه
جمعه 11 اسفند 1402 - 00:55

وزارت خارجه عربستان سعودی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای کشتار آوارگان در شمال غزه را به شدت محکوم کرد.

العالم-عربستان

وزارت خارجه عربستان هدف قراردادن غیرنظامیانی که در غزه در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در این بیانیه مخالفت خود را با نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه توسط هر طرف و به هر بهانه‌ای اعلام کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا موضع قاطعی اتخاذ و رژیم صهیونیستی را ملزم به رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی کند.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند، در حالی که (رژیم) اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت در میان فلسطینی‌ها بوده است زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها