اشاره نخست‌وزیر لبنان به پایان احتمالی درگیری‌های مرزی با رژیم صهیونیستی

اشاره نخست‌وزیر لبنان به پایان احتمالی درگیری‌های مرزی با رژیم صهیونیستی
جمعه 11 اسفند 1402 - 10:07

نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد در صورت آتش‌بس احتمالی در باریکه غزه از هفته آینده، تنش‌های نظامی در امتداد مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی نیز متوقف خواهد شد.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر لبنان، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری "رویترز" اظهار داشت: آتش‌بس در باریکه غزه اگر از هفته آینده اجرا شود به مذاکرات غیرمستقیم برای پایان دادن به درگیری‌ها در امتداد مرزهای جنوبی لبنان منتهی خواهد شد.

میقاتی گفت: اگر اسرائیل آتش‌بس اعلام کند حزب‌الله نیز این کار را خواهد کرد و به ۵ ماه حملات متقابل در دو سوی مرز پایان می‌دهد.

نخست‌وزیر لبنان در اشاره به توافق احتمالی برای آتش‌بس در غزه، تأکید کرد که در این‌صورت، "چند هفته مذاکرات فشرده" در پیش خواهد بود "تا بتوالنین به آنچه آن را ثبات طولانی‌مدت در جنوب( لبنان) می‌خوانم برسیم".

حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر و تنها یک روز پس از آغاز عملیات "طوفان الاقصی" در باریکه غزه، به مقابله با رژیم صهیونیستی خیز برداشت و طی این مدت و در امتداد بیش از یک‌صد کیلومتر، بارها مواضع این رژیم را هدف حملات راکتی قرار داده است.

با این حال، تأکید کرده که در صورت توقف حملات اسرائیل به غزه و حصول یک توافق آتش‌بس در این باریکه، حملات روزانه خود را علیه مواضع این رژیم متوقف خواهد کرد.

با این حال، "یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی مدعیانه تهدید کرده است حتی اگر آتش‌بسی موقت با غزه برقرار شود حملات هوایی علیه حزب‌الله تشدید خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها