لوموند: استراتژی اسراییل ایجاد هرج و مرج در غزه است

لوموند: استراتژی اسراییل ایجاد هرج و مرج در غزه است
شنبه 12 اسفند 1402 - 15:48

روزنامه فرانسوی «لوموند» نوشت: استراتژی رژیم اسرائیل پس از ویرانی شدید باریکه، ایجاد «هرج و مرج» در این منطقه است.

العالم - فلسطین اشغالی
بنابر این گزارش،‌ روزنامه لوموند، چاپ فرانسه در سرمقاله شماره آخر هفته خود تحت عنوان "استراتژی هرج و مرج غیر قابل قبول اسرائیل در غزه" نوشت هر روزی که در غزه می گذرد، مصائب بی شمار شهروندان فلسطین و اهداف حقیقی "اسرائیل" بیشتر نمود می یابند.

در روز پنج شنبه 29 فوریه – همان روزی که آمار شهدای فلسطینی از 30 هزار نفر گذشت – فاجعه جدیدی بر فجایع جنگ غزه اضافه شد. در این روز تعداد زیادی انسان که در انتظار دریافت کمک های غذایی جمع شده بودند، آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و در ازدحام و شلوغی ناشی از این حمله، ده ها تن از آنها کشته شدند.

همه اینها حاصل موانعی است که رژیم صهیونیستی بر سر ارسال کمک های بشردوستانه ایجاد کرده و این منطقه پر جمعیت را به سمت قحطی و گرسنگی می راند.

در این سرمقاله تصریح شده است که این فاجعه هم مثل دیگر فجایع، در امتداد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برای تحقق اهداف خود در جنگی بی نتیجه است؛ جنگی که با وجود عدم تحقق اهداف خود شامل "آزادسازی اسرا و نابودی حماس" هنوز ادامه دارد.

در این جنگ علاوه بر حماس، تلاش بسیاری برای نابودی "آنروا" – سازمان بین المللی که وجودش برای غزه حیاتی است – هم یکی دیگر از اهداف اسراییل است.

لوموند در ادامه خاطرنشان می کند که این نحوه عملکرد رژیم صهیونیستی و اصرار نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر نادیده گرفتن خیز تشکیلات خودگردان برای جایگزینی حماس در غزه، نشان می دهد که این رژیم فقط به دنبال ایجاد و تسلط هرج و مرج بر این منطقه است.

در این سرمقاله تأکید شده است که متحدان رژیم صهیونیستی اعم از آمریکا و کشورهای اروپایی چنانچه به مشی کنونی خود در قبال این رژیم ادامه دهند و در ازای کمک مالی به این رژیم، هیچ مطالبه ای را مطرح نکنند، در وضعیتی که هم اکنون در این منطقه به وجود آمده است، شریک خواهند بود؛ در حالی که اگر متقاعد شوند که حمایت از غیر نظامیان در سرزمینی که "اسرائیل" هیچگاه در آنجا به رسمیت شناخته نخواهد شد، می توانند موازنه قوا را در این سرزمین برقرار کنند.

پربیننده ترین خبرها