یونیسف هشدار داد: شمار تلفات کودکان غزه روبه افزایش است

یونیسف هشدار داد: شمار تلفات کودکان غزه روبه افزایش است
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 13:48

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه ضمن هشدار در مورد افزایش تلفات کودکان فلسطینی در غزه اعلام کرد که نگرانی ها از مرگ کودکان در غزه به واقعیت تبدیل شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش "الجزیره" یونیسف هشدار داد که اگر مداخله مستقیم برای ارائه کمک صورت نگیرد، تعداد زیادی از کودکان غزه بر اثر کم آبی و سوء تغذیه جان خود را از دست خواهند داد.

عادل خدر مدیر منطقه ای یونیسف گفت: اکنون، مرگ کودکانی که ما از آن هراس داشتیم به واقعیت تبدیل شده است و احتمالاً به سرعت افزایش می یابد، مگر اینکه جنگ پایان یابد و موانع ارسال کمک های بشردوستانه فورا برطرف شوند.

وی تاکید کرد: زندگی هزاران نوزاد و کودک دیگر به اقدامات فوری بستگی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بعد از ظهر امروز یکشنبه از افزایش تعداد کودکان شهید فلسطینی بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه به ۱۵ نفر خبر داد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرد: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

راسل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: از هر ۶ کودک زیر ۲ سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

به گزارش ایرنا، با گذشت نزدیک به ۵ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر هستند.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار تر کرده است.

پربیننده ترین خبرها