هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گرسنگی در کودکان غزه

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گرسنگی در کودکان غزه
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 07:25

رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که به علت کمبود مواد غذایی کودکان غزه با خطر مرگ مواجه هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش القدس العربی، تدروس آدهانوم گبریسوس در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بازدید دو روز پیش مقام‌های این نهاد از بیمارستان‌های العوده و کمال عدوان در شمال غزه، بیانگر کمبود شدید غذا و سوء تغذیه مرگبار کودکان است.

وی نوشت که نتایج بازدید از این بیمارستان‌ها، یافته‌های ترسناک و شوم داشته و کمبود غذا به مرگ ۱۰ کودک منجر شده و سطوح بسیار بالایی از سوء تغذیه در این دو بیمارستان که ساختمان و تاسیسات آنها هم در جریان حملات ارتش (رژیم) اسرائیل ویران شده، مشاهده شده است.

پیش تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن هشدار در مورد افزایش تلفات کودکان فلسطینی در غزه اعلام کرده بود که نگرانی‌ها از مرگ کودکان در غزه به واقعیت تبدیل شد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

راسل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: از هر ۶ کودک زیر ۲ سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها