دستگیری ۷ جاسوس موساد در ترکیه

دستگیری ۷ جاسوس موساد در ترکیه
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 20:04

منابع خبری ترکیه امروز سه شنبه از دستگیری هفت جاسوسِ سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در این کشور خبر دادند.

العالم - ترکیه

خبرگزاری «آناتولی» در خبری فوری اعلام کرد که سازمان اطلاعات ترکیه هفت فرد مظنون به جمع آوری اطلاعات و فروش آنها به سازمان جاسوسی موساد را دستگیر کرد.

دستگاه امنیتی ترکیه ماه گذشته نیز هفت متهم به فروش اطلاعات به موساد را بازداشت کرده و از تلاش این سازمان جاسوسی برای دستیابی به اطلاعاتی درباره اهداف مشخصی از طریق مزدوران خود در ترکیه خبر داده بودند. مسئولان امنیتی ترکیه پیشتر نیز ۳۳ فرد مظنون به رابطه با موساد را دستگیر کرده بودند.

در همین راستا، روزنامه «صباح» ترکیه به تازگی در گزارشی درباره جاسوسان دستگیر شده در ترکیه نوشت: آن‌ها به ازای هر عکسی که از خانواده‌های فلسطینی می‌گرفتند، ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کرده‌اند دولت ترکیه به تل آویو در خصوص پیامدهای وخیم چنین عملیات غیر قانونی در خاک خود هشدار داده بود. بر این اساس، سازمان امنیت ترکیه عملیات مهمی را علیه فعالیت‌های غیر قانونی موساد در این کشور طی ۳ سال گذشته انجام داده است.

به نوشته صباح، در تحقیقات انجام شده مشخص شده است عناصر موساد که نمی‌توانسته‌اند وارد ترکیه شوند با این افراد در هتل‌های مجلل خارج از این کشور ملاقات کرده و جلسات مربوطه را تشکیل می‌دادند و آموزش‌هایی مانند تعقیب و مراقبت، مستند سازی تصویری، رمزنگاری و ارسال اطلاعات را دریافت می‌کرده‌اند.

این روزنامه افزود: در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیروهای امنیتی ترکیه ۹۷ نفر مرتبط با موساد را بازداشت کردند که ۵۸ نفر آنها خارجی و ۳۹ نفر شهروند ترکیه بودند که پس از محاکمه، مجازات آنها اعمال شده و همچنان ۵۱ نفر از آنها در حال طی محکومیت خود هستند.

در چند سال اخیر و به رغم ارتباط خوب آنکارا – تل آویو، بارها شبکه های جاسوسی موساد در ترکیه کشف شده است. در تاریخ ۱۲ تیر ماه سال گذشته منابع رسانه ای ترکیه از کشف و انهدام یک شبکه بزرگ فعال و بین‌المللی جاسوسی متعلق به موساد در شهر استانبول و دستگیری تعدادی از عوامل آن خبر داده بودند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها