هشدار منابع صهیونیست درمورد احتمال ناتوان شدن ارتش در باریکه غزه

هشدار منابع صهیونیست درمورد احتمال ناتوان شدن ارتش در باریکه غزه
چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 09:50

منابع نظامی در تل‌آویو نسبت به "ناتوانی" ارتش اشغالگر برای مانور سریع و فشرده در باریکه غزه و نیز قرار گرفتن سربازان این رژیم در معرض حملات غافلگیرانه یا تله های انفجاری هشدار دادند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، وب‌سایت عبری "والا" نوشت: منابع نظامی در تل‌آویو متذکر شدند: نهاد امنیتی درباره وضعیتی هشدار می‌دهد که در آن، ارتش اسرائیل نمی‌تواند دست به مانورهای سریع و فشرده بزند یا به ماموریت‌های عملیاتی مانند موقعیت‌یابی منازل(نیروهای مبارز گروه‌های فلسطینی)، سیستم‌های زیرزمینی و پاکسازی و انهدام آنها اقدام کند و در نتیجه این وضعیت، نیروهای فلسطینی می‌توانند به نیروهای ارتش اسرائیل نزدیک شوند و به سمت آنها تیراندازی یا مواد منفجره پرتاب کنند.

منابع نظامی اسرائیلی با انتقاد از عدم اتخاذ تصمیمات قاطع گفتند: در حال حاضر، ارتش اسرائیل وقت خود را در باریکه غزه تلف می‌کند، و "اختلافات" میان فرماندهان ارتش، اعضای کابینه جنگ و اعضای ستاد کل ارتش درباره یورش به شهر رفح حاکم شده است.

یک افسر ارتش در فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل گفت:‌ ما نمی‌خواهیم مانور را تا رفح یا اردوگاه‌های مرکزی به گونه‌ای گسترش بدهیم که همزمان با توافق برای تبادل اسرا باشد و به توقف حمله و عملیات سرنوشت‌ساز برای شکست حماس منتهی شود.

این منبع افزود:‌ روزهای آینده پرتنش خواهد بود. از مقامات ارشد سیاسی و نظامی خواسته می‌شود تا تحولات مربوط به مذاکرات(برای توافق آتش‌بس) و تصمیم‌گیری‌ها درباره مسائل کلان را بررسی کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها