سی‌ان‌ان: ۱۵ کشته و زخمی بر اثر پرتاب کمک‌های آمریکا در غزه؛ پنتاگون تکذیب کرد!

سی‌ان‌ان: ۱۵ کشته و زخمی بر اثر پرتاب کمک‌های آمریکا در غزه؛ پنتاگون تکذیب کرد!
شنبه 19 اسفند 1402 - 06:38

در حالی که شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد کمک های هوایی واشنگتن به مردم نوار غزه خود موجب کشته شدن حداقل ۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر شده است، سخنگوی وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) این موضوع را تکذیب کرد.

العالم - آمریکا

شبکه خبری سی ان ان وابسته به حزب دموکرات آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد به گفته یک خبرنگار حاضر در صحنه و یک پزشک که تلفات را تایید کرده است، به خاطر باز نشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دستکم پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اما ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری خود مدعی شد که گزارشها درباره کشته شدن غیرنظامیان در عملیات پرتاب کمک های مواد غذایی به مردم غزه درست نیست و همه بسته‌های غذایی که با چتر نجات برای مردم غزه ارسال شده به سلامت روی زمین در مناطق هدف فرود آمده‌اند.

او ادعا کرد: « گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر اینکه پرتاب‌های هوایی ایالات متحده منجر به تلفات غیرنظامی در زمین شد، نادرست است، زیرا ما تأیید کرده‌ایم که همه بسته‌های کمکی ما به سلامت بر روی زمین فرود آمدند».

سخنگوی پنتاگون گفت که این چهارمین عملیات لجستیکی پرتاب پالت های حاوی وعده‌های غذایی با چتر نجات توسط آمریکا بود و تا کنون ۱۲۴ هزار وعده غذایی برای مردم غزه پرتاب کرده است.

اما شبکه سی ان ان گزارش داد به دلیل باز نشدن چتر نجات یکی از پالت های حامل کمک های غذایی آمریکا به نوار غزه و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دست کم ۵ نفر کشته شدند.

سی ان ان تصریح کرد: در ویدئویی که از پرتاب این کمک ها روز جمعه به دستش رسیده است، دیده می‌شود که یکی از این پالت ها به خاطر خراب بودن چتر نجات، روی هوا متلاشی شده و محتویات آن با سرعت زیاد در یک منطقه مسکونی سقوط کرده و با برخورد با برج های مسکونی در غرب غزه صداهای زیادی شنیده شده است.

در پی فشارهای جهانی به دولت بایدن برای حمایت از رژیم اسرائیل و استفاده تل آویو از گرسنگی مردم غزه بعنوان اهرم فشار، آمریکا برغم حمایت هایش از این رژیم، پیش از این در نمایشی تبلیغاتی در آستانه انتخابات آمریکا، هواپیماهای باری ارتش خود را برای انتقال هوایی مواد غذایی و سایر تجهیزات به داخل غزه به عنوان راه حلی برای مخالفت های اسرائیل با ورود کمک‌ها به نوار غزه و رسیدن این کمک ها به نیازمندان ارسال کرده است.

اعضای سازمان‌های امدادی بین‌المللی این اقدام آمریکا را ناکارآمد و صرفاً یک اقدام تبلیغاتی می دانند.

پربیننده ترین خبرها