پاسخ البرغوثی به لفاظی‌های وکیل آمریکایی درباره کشتار کودکان غزه+ویدیو

پاسخ البرغوثی به لفاظی‌های وکیل آمریکایی درباره کشتار کودکان غزه+ویدیو
شنبه 19 اسفند 1402 - 14:53

دبیرکل جنبش "طرح ابتکار ملی فلسطین" اظهارات وکیل آمریکایی، که کشتار کودکان در باریکه غزه از سوی رژیم اشغالگر را توجیه می‌کرد، به شدت محکوم کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش "عربی ۲۱"، "آلن در شوویتز" وکیل آمریکایی که به همراه "مصطفی البرغوثی" از رهبران فتح مهمان برنامه تلویزیونی بودند، تلاش کرد کشتار بیش از ۱۲ هزار کودک در باریکه غزه را توجیه کند. او مدعی شد جنبش حماس در جریان حمله هفتم اکتبر( عملیات طوفان الاقصی) به شهرک‌ها در فلسطین اشغالی، کودکان را کشت.
لفاظیالبرغوثی در پاسخ گفت:‌ آنچه اکنون در غزه می‌بینید یک نسل‌کشی است که باعث کشته شدن حدود ۱۲۰۰۰ کودک شد و این کودکان ۱۹ ساله نیستند بلکه پنج ساله، شش ساله و دو، سه ساله هستند.

این سیاستمدار فلسطینی ادامه داد: هیچ چیز در دنیا کشتن ۱۲ هزار کودک فلسطینی را به دلیل کشته شدن ۳۰ کودک اسرائیلی توجیه نمی‌کند، باید به اعداد واقعی نگاه کنید.

البرغوثی متذکر شد: بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی، ۳۰ هزار غیرنظامی فلسطینی شهید و حدود ۷۲ هزار نفر زخمی شدند.

در شوویتز تلاش کرد صحبت‌های البرغوثی را قطع کند که البرغوثی فقط از او خواست که "ساکت شود" تا بتواند صحبت‌هایش را تکمیل کند.

البرغوثی پیشتر پیشنهاد اعزام محموله‌های امدادی از ۵۷ کشور عربی و اسلامی به باریکه غزه را برای شکستن محاصره غزه مطرح کرده است ولی این کشورها فعلا اقدامی در این‌باره نکرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها